28. 4. 2017, 10:12

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
Sociální stát a nezaměstnanost žen


Jsem nadšená, že mohu žít v Evropě, kde mám jako žena především volební právo a ekonomickou svobodu. A jaká je realita?



6. 5. 2013


Datum: 6. 5. 2013, Autor: Simona Skořepová
Přečteno: 77361x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

MKuqMwrablazh
(jfneAyqf, 13. 9. 2016 - 20:36:54)
Odpovědět

kERBrdVWBvezO
(oenRODHO, 11. 9. 2016 - 17:29:18)
Odpovědět

WdmjRkwGusALK
(kAjwwOIx, 9. 9. 2016 - 03:23:25)
Odpovědět

volání po etatismu je jako zalévání požáru benzínem
(kasparek, 4. 7. 2013 - 10:38:26)
Odpovědět
to je snůška knučení a volání po socialismu. Ještě že moudrá matka EU nás k němu vede, viďte.

Trh práce
(Rejpal, 17. 5. 2013 - 16:04:26)
Odpovědět
Možná by stálo za to, zamyslet se nad pojmem ,,trh práce". Co je to práce raději nebudu rozpitvávat. Slovíčko ,,trh" by nám mělo evokovat, že jsou tu jakási nabídka a poptávka, které musí být v rovnováze.
Pokud nabízíte něco, o co nikdo nemá zájem, nebo je tím trh přesycený, tak buď půjdete s cenou níž než ostatní, budete lepší než ostatní, nebo prostě neprodáte.
Opravdu by mě zajímalo, na co myslí mladí lidé (a jejich rodiče) když se dají na studium oboru, který je sice cool, ale holt po vystudování nemají pražádné uplatnění.
Myslíte to vážně, že je chyba státu, že může každý studovat co chce? Nebo snad chyba škol, že nechá vystudovat tolik lidí?
Škola chce získat studenta, inkasovat za něj peníze a udržet si prestiž, aby získala stundeta i příští rok.
To opravdu potřebujete, aby vás stát, partaj nebo církev vedli za ruku celý život a řikali vám co máte dělat? Jistě, za minulého režimu měl každý práci, ale zeptejte se také jakou. Mohl každý studovat? Třeba i když měl nepohodlné rodinné příslušníky? Pracoval každý na místě, pro které měl odpovídající vzdělání a schopnosti?
Je samozřejmé, že svoboda (nebo alespoň ten krok od minulého režimu) nevyhovuje každému. Ale sakra, já jsem rád, že si o své budoucnosti můžu rozhodovat sám, že nadávat můžu jen sám sobě a za nic bychto neměnil.

Re: Trh práce
(jzvc, 21. 5. 2013 - 16:20:58)
Odpovědět
Kazdy samo muze studovat co chce, ale musi zaroven brat v potaz, ze jako fylozof se asi moc neuplatni ... respektive mu za to penize nikdo neda. A samo, minimalne co se statnich skol tyce by stat mel regulovat pocty mist na jednotlivych oborech tim smerem, aby to melo nejaky smysl. Soukromy skoly bych neresil - to je kazdyho vec (samo, predpokladam, ze soukroma skola = nedostava od statu ani korunu).

Jediný smysluplný příspěvek
(Josef Kadleček, 12. 5. 2013 - 23:10:15)
Odpovědět
tady měl Brooch...

Jak se pozna z vypisu z uctu
(e, 8. 5. 2013 - 20:54:45)
Odpovědět
"že ještě potřebují výpisy z Vašeho soukromého účtu, aby si stát mohl zkontrolovat, za co utrácíte – mléko, luštěniny, chleba - je v pořádku - v žádném případě nesmíte utrácet za oděv, maso, minerálku – to je zbytečné."

Jak se prosim pozna z vypisu z uctu ze jsem v obchode koupil mléko, luštěniny, chleba a nikoliv oděv, maso, minerálku? Dekuji za odpoved.

Re: Jak se pozna z vypisu z uctu
(Simona, 10. 5. 2013 - 10:35:36)
Odpovědět
To by mě taky zajímalo. Zřejmě osobní prohlídkou lednice.

Re: Re: Jak se pozna z vypisu z uctu
(e, 10. 5. 2013 - 19:22:21)
Odpovědět
Na druhou stranu pri znalosti identifikace platebni karty (napriklad jeji cislo) lze prinejmensim soudnim prikazem vytahnout data z databaze obchodu a sparovat zaznam o nakupu z databaze obchodu, ktery takovou databazi vede (supermarkety asi bezne) a ID takove karty. Takze dohledat by se to dalo, stacilo by vedet, ze bylo placeno kartou a jakou kartou. V tomto pripade to lze dohledat i bez ID karty, podle priblizne odpovidajiciho casu a odpovidajici uhrazene castky + napriklad banka ktera kartu vydala, coz je identifikace uz docela dostatecna aniz bychom vedeli cislo karty. No pravda dohledat to lze.

Re: Re: Jak se pozna z vypisu z uctu
(jzvc, 13. 5. 2013 - 09:37:50)
Odpovědět
Jste tak naivni nebo tak hloupi (oba)? Banka jednoznacne identifikuje platbu, obchodnik (podlehlajici vsemoznym kontrolam) pak ma k dizpozici presny soupis toho, co ste platili(musi mit minimalne 10 let). Neni nic jednodussiho, nez (pod jakoukoli zaminkou) usporadat u prodejce kontrolu, a zjistit si pri tom, co si kupoval majitel uctu XYZ.

Re: Re: Re: Jak se pozna z vypisu z uctu
(e, 13. 5. 2013 - 23:29:41)
Odpovědět
Ano sak to pisu hned nad vami ... nicmene pri platbe v hotovosti je tahle finta nemozna, leda ze by vas v tom obchode natacela kamera a dala se identifikovat doba vaseho nakupu se zaznamem v obchodnikove databazi. To uz by muselo ale fakt jo stat nekomu za to tohle dohledat.

Šukajíce mladé měly by děcka z krku ve 30...
(Waseihou, 7. 5. 2013 - 00:41:22)
Odpovědět
No a jak z toho ven? Borečky by měly zploditi haranty v 15 letech, aby až jim bude 30 tak se jich zbaví a cyklus se může začít opakovat, ony se pak budou moci věnovat oné vytoužené kariéře. Na to by bylo třeba změnit systém, aby se holčiny neválely doma s harantem, ale raději volný čas na mateřské věnovaly samostudiu, nejlépe za pomoci pravidelné návštěvy přísné učitelky či učitele, kteří v případě že postřehnou zahálku aplikují důtky, ale nikoliv ty písemné...

Re: Šukajíce mladé měly by děcka z krku ve 30...
(Brooch, 7. 5. 2013 - 10:25:14)
Odpovědět
Volny cas na materske? Hahaha. Kolikrat ty si byl na matersky?

Já chudák ženská
(Honza, 6. 5. 2013 - 15:15:34)
Odpovědět
Já chudák ženská, co jsem vystudovala ekonomii sociologie, teď nemůžu najít práci ve svém oboru, to je určitě tím, že jsem ženská. Všichni ostatní absoloventi (chlapi) přece dostanou práci hned a za dvojnásobý plat, že. A ta ošklivá diskriminační společnost mě nutí si vybrat, jestli se budu věnovat rodině a mateřství nebo kariéře. To je nespravedlivé, já chci oboje. Kdybych byla chlap, určitě by mi nikdo takové problémy nedělal.
A možná kdyby ses místo trapného kňourání trochu snažila, tak bys zjistila, že svět je nespravedlivý ke všem stejné, každý se musí otáčet a nikdo nedostane nic zadarmo (pokud se fakt dobře nenarodil). A taky že s trochou snahy jsou všechny ty strašné nepřekonatelné překážky vlastně docela lehce překonatelné.

Re: Já chudák ženská
(Simona, 6. 5. 2013 - 19:25:39)
Odpovědět
Drahý Honzo, musím říct, že mě vždy překvapí, když si lidé jako ty myslí, že vše, co si přečtou, musí být zákonitě dotyčného autora "vlastní příběh". To by autorka musela být minimálně sedmihlavá saň s deseti životy. Tak ted už jenom vybrat, kterou z dotyčných postav zastupuji?

Re: Re: Já chudák ženská
(Honza, 12. 5. 2013 - 21:51:09)
Odpovědět
Jéžiš, tak to se strašně omlouvám, já si myslel že to opravdu je autorčin příběh ze života a tak jsem ho považoval za ufňukané trapné stěžování na vlastní neshopnost. Moment. Ono to pořád je ufňukané trapné stěžování na vlastní neschopnost.

co si lidi vycinkali, to mají... bohužel naší generace se neptali
(SpookY, 6. 5. 2013 - 13:18:50)
Odpovědět
Jo, tohle tehdy našim rodičům ten buržoazní vlastizrádce Havel tehdy neřekl, když se zvonilo klíčema.

Jsem PhD student, co dělá ve výzkumu (exaktní přírodovědný obor). Se svými spolužáky se shodujeme - tahle doba je hrozná.

Ani lidi, co mají dva nebo tři diplomy, jsou experti ve svém oboru, umějí cizí jazyk a jezdí při studiu na stáže na zahraniční univerzity nemají hledání práce snadné.

Spousta spolužáků už ví, že bude hledat štěstí za hranicemi. Já naštěstí jsem hodně mezioborový - mám vystudované dva různé exaktní obory, z toho jeden je i v současnosti poptávaný, takže nějakou práci najdu.

Jen přemýšlím, jak to naši rodiče dělali, že mohli ve dvaadvaceti či pětadvaceti mít rodinu, bydlení i auto. I to jak mohla dělnická domácnost uživit dvě děti na vysoké škole. A to přitom bez stresů o práci či důchod, bez hypoték, bez exekutorů atd...

Z politické totality jsme se dostali do otrokářství a teroru mamonu.

A že můžeme vyrazit i jinam než jen k moři do Jugoslávie? Že si můžeme spořit na důchod v jakýchsi "pilířích" (tunelech)?
... Vykládejte to mamině s kočárkem, jejíž manžel je bez práce, s hypotékou na byt a leasingem na auto s vyhlídkou splácení na dalších třicet let.

f**k the system!

Re: co si lidi vycinkali, to mají... bohužel naší generace se neptali
(Honza, 6. 5. 2013 - 15:02:49)
Odpovědět
No kamaráde, jestli "f*ck the system", tak sis měl ty lukrativní obory studovat za svý, a ne za prachy "system". Rodiče to dělali snadno - v 17 po učňáku šli makat jako dřevorubci nebo jeřábnice, o víkendech brali melouchy nebo si zajeli přilepšit na státní a troubům na vysoké, jako si ty, se jenom smáli. To, že práce inženýra ze strojní nebo elektro se ani v dnešní době nehodnotí nijak líp, než například automechanika, i když přidanou hodnotu je někde jinde, je jenom pozůstatek té krásné "dělnické" doby.

Re: Re: co si lidi vycinkali, to mají... bohužel naší generace se neptali
(SpookY, 6. 5. 2013 - 16:13:37)
Odpovědět
Já jsem nenapsal, že se mám vyloženě špatně. Bydlím ve svým, bez dluhů a hypoték i když jsem si na tohle všechno musel při škole vydělat druhou prací a většinu oprav si udělat sám. Takže určité jistoty mám.
Jenže většina lidí tuhle možnost nemá.

A pokud jde o to "zaplatit studium", tak co jsem odvedl na daních a co jsem udělal jako přínos pro univerzitu ty studia zaplatilo. Navíc doktorské studium v exaktních oborech už musí mít prakticky použitelné výsledky publikované v odborné literatuře. Doktorand se univerzitě musí vyplatit na získaných grantech a významu do praxe.

Ve skutečnosti kdybychom měli zkoumat z peněz "systému", tak to může česká věda z fleku zavřít.

A pokud jde o "f**k the system", myslím, že jsem to tam napsal jasně - politická totalita byla nahrazena otrokářstvím peněz.

Dřív se lidi hlídali co řeknou na "soudruhy", ale měli určité jistoty a když si jen mysleli svoje, tak mohli fungovat.

Dneska máme svobodu slova - ovečko, pindej si co chceš, ale budeme tě stříhat do hola... jediná jistota je, že na tebe pošleme dráby a výběrčí a budeme tě stříhat tak, aby sis ovečko nemohla vyskakovat... a nastavíme parametry tak, aby bylo 95% oveček ostříháno opravdu nekrátko, nebo rovnou dohola...
... a u tohodle systému už nejde "držet pusu", protože pusou se daničky, poplatečky, doplatečky a jiné výpalné nezaplatí.

Re: Re: co si lidi vycinkali, to mají... bohužel naší generace se neptali
(next_ghost, 6. 5. 2013 - 20:41:53)
Odpovědět
Zajímavé. V USA měli také nějakou "krásnou dělnickou dobu", že v New York Times vycházejí články o tom, jak absolventi technických oborů chodí dělat raději do Mekáče, protože tam platí líp než zaměstnavatelé v jejich původním oboru? A to si ještě manažeři průmyslových podniků stěžují, že nemůžou sehnat kvalifikované odborníky...

http://www.nytimes.com/2012/11/25/magazine/skills-dont-pay-the-bills.html

Re: co si lidi vycinkali, to mají... bohužel naší generace se neptali
(Petr, 8. 5. 2013 - 04:29:56)
Odpovědět
Ono to bylo docela jednoduché. Antikoncepční pilulky nebyly, o prezervativy si musel člověk říci u pokladny v drogerii, tak se šukalo naostro. Možná 1/3, snad i víc, se brali, protože "museli".

No a že měli dost peněz? Moc neměli, ale stačilo to. Ono totiž nebylo za co to utratit. Televizi si člověk koupil jednou a vydržela 10 a víc let, pračka zrovna tak, mobily a počítače nebyly, tak nikdo nemusel platit 1/4 platu telefonnímu operátorovi za internet nebo nesmyslné hovory. Dovolená v NDR, Polsku nebo Maďarsku vyšla jen o málo dráž, než u Máchova jezera. Zažil jsem to a ačkoliv jsem se finančně měl líp než teď, neměnil bych.

Re: co si lidi vycinkali, to mají... bohužel naší generace se neptali
(Pamětník, 24. 5. 2013 - 22:25:20)
Odpovědět
Jo, činže byla nízká, ale byty nebyly...Na družstevní byt jsme čekali v pořadníku 7 let, auto nám koupili rodiče, protože jsme na něj (z platů VŠ a SŠ) neměli. Vzali jsme se, protože jako svobodný-á bychom na byt čekali ještě déle. 5 let jsme bydleli u jejích rodičů s dítětem v pokoji 12 m2. Nemalujte si ten socík moc narůžovo.

Re: co si lidi vycinkali, to mají... bohužel naší generace se neptali
(jar, 26. 5. 2013 - 13:16:28)
Odpovědět
Asi nejlepsi komentar co tu ctu :-) I kdyz neni az tak uplne k tematu, ale hodne s nim souvisi.

asocialni stat
(jar, 26. 5. 2013 - 13:43:46)
Odpovědět
Tenhle clanek je znacne zkresleny.
"Každý zaměstnavatel, ačkoliv to většina popírá, položí při úvodním přijímacím pohovoru otázky směrem k založení rodiny." - Ani se mu nedivim, mam a mel jsem nekolik kolegyn, ktere toho zneuzivaly. Pro ne bylo zamestnani jen jakysi doplnek k manzelove platu. Potrebovaly si doma uklidit? Beru si paragraf. Stvalo je to v praci? Udelam si dite.
S tim souvisi i vyse platu. Jsou pozice, kde "otec" byt zamestnan nemuze, protoze by rodina nemela na zaplaceni najmu. Ale "matka" se tam zamestnan necha i za mensi plat, protoze vi, ze na zakladni zivotni potreby mit budou a tohle je navic viz odstavec nad.

2 roky hledat práci ?
(Vinča, 6. 5. 2013 - 09:18:07)
Odpovědět
Pokud musíte po absolvování vysoké školy hledat práci v oboru 2 roky. Pak jste si holt vybrala obor, který nikdo nepotřebuje. A to bylo jen Vaše rozhodnutí a z hlediska pracovního uplatnění také Vaše chyba.

Re: 2 roky hledat práci ?
(Sotkis, 6. 5. 2013 - 10:09:12)
Odpovědět
Tot otazka. My ji to studium platili, my se o ni ted starame. Neni to chyba statu a nas, ze to vystudovat mohla?

Re: 2 roky hledat práci ?
(Ew, 6. 5. 2013 - 10:28:02)
Odpovědět
Věřila bych tomu. Mnoho vysokoškoláků se po ukončení studia ve svém oboru neuchytí, a to se ani nemusí jednat o "nepotřebný obor", resp. o něco (někoho), s kým se denně setkáváme. Já ještě studuju, až dodělám mgr bude ze mě učitelka se zaměřením na střední školy. V podstatě běžná pozice - i tak - nevěříte mi, jak se bojím schánění práce. Mladá holka, co by časem tu rodinu chtěla, bez další praxe... Já odhaduju, že mi to sakra chvíli potrvá než se uplatním...

Re: Re: 2 roky hledat práci ?
(wenkovan, 6. 5. 2013 - 21:17:51)
Odpovědět
Pro Ew: dodělá mgr, bude učitelka na střední škole a píše "schánění" - měla by hledat zaměstnání pokud možno v jiném oboru nebo si zopakovat gramatiku od základní školy.

Re: Re: Re: 2 roky hledat práci ?
(lol, 7. 5. 2013 - 11:50:18)
Odpovědět
bingo, pani ucitelka mela jit spise na ucnak a pak k pasu.

Re: 2 roky hledat práci ?
(Avanti, 6. 5. 2013 - 11:48:34)
Odpovědět
V roce 2005 jsem seknul s PhD studiem, a hledal jsem v Brně práci celý rok, nakonec jsem nastoupil do UJV Řež. A to mám diplom z Fakulty strojního inženýrství, a jsem chlap. Dva roky hledat práci mimo Prahu nebude zase tak něco nenormálního, i když budete mít vystudovanou techniku a podobné poptávané obory.

Bezte do genderoveho haje!
(Sotkis, 6. 5. 2013 - 09:09:19)
Odpovědět
Zenske, nechte toho! Myslite si, ze o kluka, ktery vystuduje vyskou v nejakem perspektivnim oboru jako je filosofie nebo teorie umeni se zamestnavatele perou? Perou se o par absolventu oboru, kde jsou volna mista. TO, ze si chlapci i devcata radej svobodne studuji konicky a pak je pro ne uplatneni tak ve fastfoodech neni chyba zamestnavatelu.
Prace se blbe hleda vsem.
Myslite, ze byt to na nas, tak bychom Vas, jako vasi partneri nechteli zabezpecit? Ze my ty deti a rodiny (zvlast po skole, dokud se nam realita neznechuti) nechceme? Radi bychom vytvareli krasne domovy.
Ale realita je takova, jaka je. Ani chlap, ani zenska vetsinou nedostanou plat, ze ktereho by se to dalo zajistit. A tech par, kteri ano, tak za to plati takovym vytizenim, ze si jejich zeny musite najit milence jen, aby jste nezapomely, co to ten chlap je!
Bohuzel se svet v poslednich 100 letech tak rychle vyvijel, ze se ted podelava moc veci najednou. A pro lidi uz tady neni misto!

Re: Bezte do genderoveho haje!
(Ew, 6. 5. 2013 - 10:22:34)
Odpovědět
Mno nevím nevím. Já sama jsem se napůl vzdala studia "svého koníčku", abych pak měla nějakou šanci na uplantění. Ono to dlouhodobé hldání pozice není o tom. A jak již bylo řečeno v článku - už se vidím, jak po vejšce hledat uplatnění - s minimální praxí, i třeba s dobrými referencemi to bude sakra těžký.
Jo, já s tebou souhlasím - i vy muži si chcete založit rodinu a tak, onen problém v zapěstnání je, že ta žena jim většinou, pokud se rodina jako celek nerozhodne jinak z důvodů velice rozdílného platu páru ve prospěch ženy, k tomu, aby zůstal doma muž. I pro zaměstnavatele bude přítěží, když jim zaměstnanec (resp. zaměstnankyně) odejde na dva až tři roky s tím, že budou vychovávat dítě. V tom je ten problém, na kterej my ženy narážíme...
Dnešní svět je prostě.. šílenej. Souhlasím, pro lidi tu teď už místo není. Nepomůžu si - nebylo před těmi sto roky (nebo můžeme i hlouběji do minulostli) lépe? Dlašní doba je jen o tom, že žijeme pro práci a pracujeme, abychom mohli žít...

Re: Re: Bezte do genderoveho haje!
(sysel, 9. 5. 2013 - 14:54:25)
Odpovědět
odpoveď na tvoji otazku: ne, opravdu před sto lety nebylo lépe, samozřejmě možná bys radši umřela v 50 letech misto v 80, možná bys radši porodila 12 dětí a z toho polovinu pohřbila, atd, atd,

Re: Re: Re: Bezte do genderoveho haje!
(lol, 10. 5. 2013 - 05:54:04)
Odpovědět
netrapte pani budouci ucitelku, sice neumi ani poradne cesky a seka tam hrubice, viz jeji posty vyse, k tomu nemani ani tuseni o nedavne historii, ale dobre vi, ze za vse muze stat a system.
pokud tento material ma ucit deti tak potes koste.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Názory
články v rubrice

6. 5. 2013 | 15248
Sociální stát a nezaměstnanost žen
15. 4. 2013 | 497
Facebook je předzvěstí konce svobodného Internetu
24. 3. 2013 | 5112
Stroje nás připraví o práci, radujme se
18. 2. 2013 | 577
Nadbytečná pracovní síla
20. 1. 2013 | 423
Psychopati jdou do práce?
10. 1. 2013 | 289
Chcete skutečně prezidenta?
31. 12. 2012 | 232
Známe svého nepřítele?
14. 12. 2012 | 10919
Jak jsem se stal a nestal Franzistou
4. 12. 2012 | 213
Kam se ubírá česká zahraniční politika?
3. 12. 2012 | 152
Internet ohrožuje staré struktury
29. 11. 2012 | 140
Zapomenutá studie k otázce církevního majetku
27. 11. 2012 | 675
Proč jsem v pirátské straně?
19. 11. 2012 | 275
Modrý pták ve vlastní šťávě
15. 11. 2012 | 15976
Alexandr Mitrofanov: Zachování tváře
12. 11. 2012 | 40604
Jeden za všechny, všichni bez jednoho?
30. 10. 2012 | 26882
Jak opět nalézt důvěru v demokracii?
12. 10. 2012 | 352
České příhraničí
22. 9. 2012 | 5194
Podnikání po česku
13. 9. 2012 | 17981
Kotrba a metody volebních speciálů: z kritiky fraška?
1. 9. 2012 | 315
Vyvrácení nebezpečného postoje "Nemáte-li co skrývat, nemáte se čeho bát"
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 4271
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20273
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 3619
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33224
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.