25. 7. 2014, 8:42

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
Dluh 236% HDP a 160% HDP, Japonsko a Řecko


Vytvoření Evropské Unie umožnilo Německu oddálit japonský scénář (státní dluh 236% HDP). Zadlužování „kolonií“ už však přestalo fungovat.



26. 5. 2012


Datum: 26. 5. 2012, Autor: Ivo Vašíček
Přečteno: 7016x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 35 čtenářů, celková známka je 1.42.
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

nic ve zlém, ale připadá mi to zmatené.....
(jk, 30. 5. 2012 - 22:37:48)
Odpovědět
1) Nadpis neodpovídá vyznění článku - Japonsko Vás moc nezajímá (ani s Řeckem nesouvisí) v podstatě cílíte na Německo, Francii - popř. EU
2) Říká Vám něco kvantitativní uvolňování? Tak to je přesně to co tvrdíte, že není v současném finančním systému možné.
3) Současný problémy jsou primárně etické, nikoliv ekonomické. Rozebírání a řešení ekonomických problémů jsou jen "třešničky na dortu". Ekonomické problémy jsou jen důsledky.
a) přístup nadnárodních korporací, způsobující rozklad národních států a jejich základních funkcí (tomu samozřejmě předcházel rozklad společnosti, silná společnost si nenechá rozložit stát)
b) výrazný přesun příjmů z práce k příjmům z kapitálu (důsledek a)), které následně mají negativní vliv na poptávkové straně ekonomiky, který se maskuje růstem zadlužení
c) krátkodobé uvažování spočívajících v hledání lokálních pomíjivých maxim na úkor dlouhodobých přínosů - jak u firem, tak i u dlužníků. Považovat Řeky, Portugalce, Španěly ... za pouhou oběť je zavádějící.

Kapitalismus + Globalizace + IT technologie potřebují pro dosahování lokálních maxim narušovat morální kodex (humanistický, křesťanský, ....) a mají k tomu nástroje, které nemají v historii obdoby. Směřují nás v podstatě do "feudalismu" kde aristokracii (tzn. vyvolené) tvoří kapitalisté. Toto si uvědomuje hodně lidí na západ od ČR. Nikdo, ale zatím neví jak z toho ven, aby to nevedlo k ideologické diktatuře.


(vlkplk, 28. 5. 2012 - 18:45:58)
Odpovědět
Ohledne Japonska - carry trade, cilena destrukce (Pacificke stoleti vs. Transatlanticka aliance).
Nemecko - efekt svetove rezervni meny, ale dost neuspesna realizace, uspech byla reaganomika (vysoke uroky).
Politika nizkych uroku zacala za Thatcherove, Soros atd.
Jinak celime B fazi Kondratieffova cyklu, vysoky podil konst. kapitalu a dluhu, v 70. letech to zvladli, dnes vladne neschopnost.

Re:
(Ivo Vašíček, 28. 5. 2012 - 20:45:31)
Odpovědět
V Evropě je přebytek pracovní síly a přebytek výrobních prostředků, obojí je schopno produkovat dostatek jak pro spotřebu tak pro směnu za suroviny. Problém však je, že pro finanční kapitál je výhodné nakupovat pracovní sílu jinde (personálně jsou to zaměstnanci finančního segmentu, kteří maximalizují zisk z financí), tak ji jinde nakupuje. Co by se stalo, kdyby neměli takový zisk? Přestala by existovat pracovní síla_výrobní prostředky?Suroviny? know-how? Vše co lidé potřebují k pohodovému životu si mohou snadno vyrobit. Pracovníci finančních institucí rozhodují, jestli jim to dovolí. Teď to v některých zemích jednoduše nechtějí povolit. Není to žádné spiknutí. Je to jednoduše výhodné. Jsou to miliony nezávislých rozhodnutí, ovšem se společným důsledkem. Lidi se musí uskromnit, musí méně produkovat i spotřebovávat jako kdyby byl nějaký problém. Jako kdyby kvůli jejich současné úrovni někomu něco chybělo, nedokázal někdo něco vyrobit či co. Přitom žádný problém není, jenom je zapotřebí zvyšovat zisk z finančních výnosů.

Re: Re:
(e, 29. 5. 2012 - 10:13:46)
Odpovědět
Opakuji: plácáte nesmysly jak starý bolševik.

Re: Re: Re:
(Ivo Vašíček, 29. 5. 2012 - 13:48:13)
Odpovědět
je mi líto lidí, kteří fungují jen jako SPAM

Re: Re: Re: Re:
(pravy kuky, 29. 5. 2012 - 14:12:53)
Odpovědět
Pane Vasicek, proc reagujete na naprogramovane spamboty (scripty, nebo lidi bez mozku), kteri neumeji argumentovat? Dyt to nestoji vubec za namahu. To je jak kdyby jste hazel hrach na zed ve snaze aby na te zdi vyrostl, nebo aby ta zed spadla :) Mimochodem zajimavy clanek. Ostatne jako vzdy. Diky za nej.

Re: Re: Re: Re: Re:
(Ivo Vašíček, 29. 5. 2012 - 14:19:52)
Odpovědět
Občas se mi je daří vyprovokovat a pak je to zábavné. Jinak dík.

dotaz na pana Vašíčka
(Marie, 28. 5. 2012 - 14:11:34)
Odpovědět
Pane Vašíčku, pokud Piráti ve volbách uspějí, budou spolupracovat s komunisty?

Re: dotaz na pana Vašíčka
(Ivo Vašíček, 28. 5. 2012 - 15:10:07)
Odpovědět
Nechceme se podílet na vládě, chceme být v opozici. Chceme získávat a zveřejňovat informace. Podpoříme každého (kohokoliv), kdo bude prosazovat zásady transparentní organizace pro veřejnou správu i politické strany a naše představy o copyrigthu.

Re: dotaz na pana Vašíčka
(jzvc, 28. 5. 2012 - 17:02:04)
Odpovědět
mozna trochu vic polopatisticky - jak to chapu ja - pokud KSCM navrhne (napriklad) zkraceni lhuty v AZ (tech 70let po smrti), tak se pirati klido pridaji. Pokud ODS navrhne prodlouzeni, budou proti.

Neboli - presne takto by parlament mel fungovat, ne jako ted, ze se dohodne kdo kde dostane jaky koryto a kdo kolik si schrabne do svych kapes a pak uz jen vsichni zvedaj ruce pro vsechno, co navrhnou "ti spravni" a proti vsemu, co "ti spatni".

A taky se klido muze stat, ze 1/2 piratu podpori vyssi dane navrzene cssd a druha polovina bude proti - kazdy v souladu se svym nazorem. Ale (mozna) narozdil od tech stavajicich budou alespon schopni (kazdy jeden) napsat nekam na web proc a jak hlasovali.

má to celkem logiku
(investor76, 27. 5. 2012 - 21:47:43)
Odpovědět
časem narazíme na hranice ať je nazveme dnem nebo stropem. Také dlouho tvrdím, že Black monday v roce 1987, byla krize kapitalismu. Kdyby nezačal padat východní blok, tak soudruzi kapitalisté jsou v prdeli. Bohužel v té době už i socialistické československo plánovalo v roce 1988 s nezaměstnanými absolventy vysokých škol (unniverzita v žilině) ane bylo zakázáno o tom mluvit... Za ty roky se problémy jen oddalují...

lidé pracovali, ale za tak nízké mzdy, že si výrobky nemohli
(r.m., 27. 5. 2012 - 10:35:42)
Odpovědět
koupit. Po pádu Ostbloku začal celosvětový hon na mzdy a tohle je výsledek té příjmové nerovnováhy.
A naše ČNB, že by si nic nenatiskla? Právě koruna prodělává slušný pád k euru i usd. Z 24,50 na 25,50. A kačka v tomhle je dost. Dolar šel na dvacku, podle mne je to na tutáč, sešla se rada ČNB, odmávli to a zvýšili peněžní zásoby. Moc príma pro ty, co mají úspory.

Re: lidé pracovali, ale za tak nízké mzdy, že si výrobky nemohli
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 11:09:03)
Odpovědět
Když jsem byl já v USA, tak byl USD za 43Kč. Nicméně za posledních deset let se peněžní zásoba v Kč zvýšila přibližně na dvojnásobek, což je málo. Vůči USD revalvovala na těch cca 20Kč. V USA ani u nás inflace nic moc (v podstatě pouze v důsledku zvyšování daní).

autor plácá
(ekonom, 27. 5. 2012 - 10:16:17)
Odpovědět
autor plácá nesmysly. doufám, že nejste ekonom.

Re: autor plácá
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 11:10:13)
Odpovědět
Je mi vás líto.

Re: Re: autor plácá
(e, 27. 5. 2012 - 13:32:55)
Odpovědět
Debilní komunistický vole!

Re: Re: Re: autor plácá
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 13:41:39)
Odpovědět
Opravdu kvalitní argumentace. díky za zpestření diskuse.

Re: Re: Re: Re: autor plácá
(Roj, 27. 5. 2012 - 18:27:36)
Odpovědět
Ivoši, když někdo sám sebe nazve "ekonom", je to příznak čehosi legračního. Divím se, že zrovna ty na to reaguješ ;-)

Re: Re: Re: Re: Re: autor plácá
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 20:13:36)
Odpovědět
Dle reakce to stálo za to :-)). Rád provokuju uzlíčky nervů.

Re: autor plácá
(vlasta klepák, 27. 5. 2012 - 14:55:23)
Odpovědět
Kéž byste byl ekonom. Nejspíš byste měl vysokoškolské vzdělání a určité povědomí o vědecké práci, vedení diskuse a argumentaci.

Přestože ekonom nejste, můžeme diskutovat i tak - rozeberme společně jednotlivé blbosti v článku. Od toho ta diskuse tady je.

Článek je přesný popis,
(jogín, 27. 5. 2012 - 08:53:39)
Odpovědět
až na slovíčko natiskne. Banky pujčí lidem a podnikatelům, peníze neskončí v slamníku, ale vrátí se do bank a ty půjčují znovu. Říká se tomu bankovní expanze peněz. V současnosti není zdaleka problém s nadvýrobou, spousta lidí by si dopřálo víc masa k obědu, nové auto místo dvacet let starého nebo větší byt, jenže nemají peníze. Ty se nehromadí u obyvatel, ale u bank, většinou ve formě dluhů. Komplikace tedy spočívá v rozdělování peněz. Cena kapitálu je nadhodnocená (tady je třeba cenou kapitálu nájem, byt či obchod je také kapitál), cena práce je podhodnocená. Příklad: 1980 měl bankovní sektor v Anglii rozsah 1x HDP, 2000 4x HDP.

Re: Článek je přesný popis,
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 09:15:39)
Odpovědět
Souhlas. Za ten "tisk" se omlouvám, ale chtěl jsem použít "lidový slovník" v tom zjednodušení, proto ty uvozovky.

Nebe a dudy
(., 27. 5. 2012 - 02:08:26)
Odpovědět
Japonsko je s Řeckem nesrovnatelné. Japonci dluží většinu dluhu sami sobě, external debt 45%, riziko bankrotu má nízké.

Re: Nebe a dudy
(Ivo vašíček, 27. 5. 2012 - 09:34:43)
Odpovědět
Kde jsem psal něco o bankrotu Japonska?

Re: Nebe a dudy
(jzvc, 28. 5. 2012 - 17:05:09)
Odpovědět
Riziko bankrotu je spis takove "nejasne" - hodne zavisi na externich podnetech. Potiz japoncu je v tom, ze domaci dluhy drzi predevsim penzijni fondy, a lide, kteri do nich po leta penize ukladaly je prave ted (po nejakych 30-40letech) budou chtit zacit vybirat. A to muze byt hodne velky problem, protoze to bude znamenat, ze fondy budou chte nechte muset pozadovat splaceni dluhu.

keynes by mel radost
(sipak, 27. 5. 2012 - 01:01:56)
Odpovědět
je to cele nejake keynesianske: mnozstvi smenovaneho zbozi rozhodne nezavisi na mnozstvi penez, protoze obe veliciny jsou na sobe nezavisle, do souvislosti je davaji ceny a cenove hladiny, ktere (nejsou-li manipulovany) se dlouhodobe ustaluji na takove urovni, ze poptavka po penezich vyvazuje poptavku po zbozi. Doporucuji zacit s postupnym studiem realne (cili rakouske) skoly ekonomie: krok 1) Schiff: Jak ekonomie roste a proc krachuje. 2) zapomente na penize (ty jsou elastickym prostredkem, uvazujte o relnem kapitalu...

Re: keynes by mel radost
(nene, 27. 5. 2012 - 01:35:58)
Odpovědět
Keynes by neměl radost, protože nebyl hlupák.

Re: keynes by mel radost
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 09:23:43)
Odpovědět
Fráze místo argumentů nic neřeší. Nemám žádný důvod papouškovat již překonané teorie. Pokud je množství peněz konstantní je možné rozsah směny zvýšit pouze
a)snížením cen - což má své následky v omezování výroby, růstu nezaměstnanosti a poklesu investic. Nikdo nebude podnikat se ztrátou. Při deflaci je výhodnější nedělat nic.
b)zrychlením směny. To se občas daří, ale má to své limity.
Množství peněz je limitující faktor. Samotné zvýšení peněžní zásoby je řešením pouze v případě převisu nabídky.

Re: keynes by mel radost
(Ivo vašíček, 27. 5. 2012 - 09:37:13)
Odpovědět
Peníze jsou elastickým prostředkem, pouze do té doby, dokud je je možné někomu půjčovat. Když máte úrokové sazby centrální banky na nule a zadluženost neroste je s elasticitou konec. Více produkce už neprodáte.


(Prďák, 26. 5. 2012 - 21:47:26)
Odpovědět
Dá se to taky vyřešit snížením produktivity práce. Zničit počítače, nafasovat motyky a vyrazit na pole, možná by se lidem dařilo líp obrazně řečeno...
Ale stejně si myslim, že hlavní problém je právě ta nekonečná produkce něčeho co už ani nikdo neví k čemu to je a nebýt reklamy ani pes by po tom neštěkl. Produktivita práce neni nic nekonečnýho, dalo by se říct že to jsou jen čísla, který si někdo vymysel aby mohl vydělávat na prodávání půjček. Lidi pracujou pořád stejně, možná spíš mnohem míň než kdysi.

Re:
(Ivo Vašíček, 26. 5. 2012 - 23:46:17)
Odpovědět
Produktivita práce nejsou jen čísla. Je to zcela objektivní parametr, který neustále roste. V limitním stavu se bude produktivita práce blížit nekonečnu. Tedy nebude žádná lidská práce potřebná, neboť ji všechgnu vykonají roboti.

Re: Re:
(Petr Vileta, 27. 5. 2012 - 04:36:27)
Odpovědět
Ale to neplatí obecně, nebo ještě dlouho nebude. Když mám 10 hektarů luk a pěstuji tam ovce, tak vědeckým pokrokem mohu svou produkci vlny a masa trochu zvýšit, ale ne do nekonečna a dokud nepůjde pěstovat vlnu i maso ve zkumavkách, tak se to opravdu musí někde zastavit.
Něco podobného platí ale třeba i pro auta. Ta sice mohou kompletně vyrábět roboti, ale až bude mít každý dospělý člověk na planetě své auto, nebo raději dvě, tak se další budou prodávat jen po opotřebení těch starších. Jistě, pár boháčů bude mít více aut, jisté procento lidí si bude auta kupovat dříve, než to staré začne být poruchové, ale zase to nutně narazí na nějakou hranici.

Prostě "žádný strom neroste do nebe".

Re: Re: Re:
(vlasta klepák, 27. 5. 2012 - 09:17:57)
Odpovědět
Máte pravdu. Ale vysvětlete to ekonomům, kteří svůj systém založili na nekonečném exponenciálním růstu.

Re: Re: Re: Re:
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 09:32:03)
Odpovědět
Ekonomové žádný růst nepožadují. Jen popisují stav. K tomu, aby existující systém fungoval, je růst nutný. Zcela obecně však růst nutný není. Aby systém fungoval bez růstu, musel by být změněn.

Re: Re: Re:
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 09:29:08)
Odpovědět
Z krátkodobého pohledu možná. Nicméně už dnes je produktivita zemědělství (což je obor, kde se růst produktivity řeší nyní nejpomaleji) je taková, že k produkci potravin pro 100% obyvatel, stačí 3% pracujících. Velice blízká je doba, kdy budou stačit 3% i v průmyslu (i na ta auta).

Re: Re: Re: Re:
(e, 27. 5. 2012 - 13:48:29)
Odpovědět
každému podle potřeb, viď soudruhu

Re: Re: Re: Re: Re:
(vlasta klepák, 27. 5. 2012 - 14:48:47)
Odpovědět
A proč ne? Ono nic jinýho nezbyde, když nepočítám umělé snižování produktivity práce.

Re: Re: Re: Re: Re: Re:
(D, 27. 5. 2012 - 15:18:30)
Odpovědět
Ále zbyde, klepáku, budeš makat až se z tebe bude kouřit.

Re: Re: Re: Re: Re:
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 15:13:10)
Odpovědět
jak to souvisí.
Pozn. Na rozdíl od tebe jsem soudruh nikdy nebyl.

Re: Re: Re:
(RH, 28. 5. 2012 - 06:16:25)
Odpovědět
Omlouvám se, že reji v diskuzi, ale ovce se chovají, pěstuje se zelí. Jinak s Vámi souhlasím.

Re: Re: Re:
(jzvc, 28. 5. 2012 - 17:19:48)
Odpovědět
Spis jde Petre o to, ze ty sam ses schopen chovem ovci pokryt spotrebu pomerne slusne velke obce. Jednoduse proto, ze pred nejakymi 100 lety abys nastradal seno a dalsi krmivo na zimu, tak si potreboval spoustu lidi, kteri posecou, ususi, sklidi, uskladni ... dneska to za pomoci techniky zvladnes vsechno sam. (variantne si byl schopen sam obslouzit nepomerne mensi stadecko).

=> jestlize pred 100 lety bylo trebas (placnu) na pokryti spotreby obce ovcimi produkty trebas 10 lidi, dneska na totez staci vpohode jeden az dva => mas 8 lidi kteri nejsou treba.

Co stema 8 lidma udelas?
1. Utopis je => budes mit nadbytek ovci, nebudes mit komu je udat => snizis produkci => budes muset utopit i toho "druheho" pestitele ...
2. Najdes jim jinou praci - to se +- 100 let delo, ale i te "jine" prace je cim dal min.
3. Proste jim ty ovce das nebo se o tu svou praci snima nejak podelis.

IMO nejschudnejsi aktualni reseni je obecne zkraceni pracovni doby. Tim se docili dvojiho efektu - vznikne vic primarnich pracovnich mist a sekundarne vznikne vice poptavky po sluzbach (vice volneho casu).

Ostatne, zkracovani pracovni doby taky probiha minimalne par set let - neni to ostatne tak dlouho, kdy byly normalni pracovni soboty.

zdroj
(ZAJDAN, 26. 5. 2012 - 21:45:07)
Odpovědět
http://americanfreepress.net/?p=3827

bylo by dobré zmínit
(ZAJDAN, 26. 5. 2012 - 21:42:30)
Odpovědět
a konečně se rozumně zamyslet PROČ?:
když Putin nabídl půjčit Řecku minimálně 25 miliard dolarů, za 1% úrok si Papandreova vláda vybrala 148 miliard dolarů od MMF a evropských bank, za neskutečných 5,2%.

Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(Ivo Vašíček, 26. 5. 2012 - 21:38:47)
Odpovědět
Centrální banky také netisknou peníze (objednávají sice tisk bankovek a ražbu mincí, ale to je čistě technické. Peníze do oběhu emitují do oběhu za normálních okolností pouze komerční banky. Samozřejmě to dělají na základě dohledu centrální banky. Všechny komerční banky musí mít svůj účet u centrální banky. Centrální banka jim umožňuje čerpat z těchto účtů i peníze, které nexistují. Musí však být použity ve shodě s pravidly regulace (PMR a metodiky). ČNB používá terminologii - komerční banky emitují peníze. ČNB je emituje pouze v případě nákupu aktiv. Tohle je velice striktně rozlišováno. Dnes nejčatěji žádaným způsobem je nakoupení dluhopisů penězmi, které emituje. Někteří ekonomové to kritizují, ale dnes je to jediný používaný způsob na záplatování dluhové krize (např. tzv. kvantitativní uvolňování.

Re: Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(Anon101, 27. 5. 2012 - 00:08:12)
Odpovědět
TADY to píše 5 odstavec druhá věta:

"Zjednodušeně lze popsat kolonizační scénář takto: Banka „natiskne“ peníze firmě, která za ně nechá postavit továrnu. Lidé v továrně vyrobí produkty a stejná banka „natiskne“ peníze, aby si lidé vyrobené produkty nakoupili. Firma z utržených peněz zaplatí dluh (banka peníze zlikviduje) a zůstane jí zisk. Lidem a „kolonizovaným“ státům zůstanou dluhy."

Re: Re: Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(Ivo Vašíček, 27. 5. 2012 - 00:20:30)
Odpovědět
Aha, to jsem formuloval jako laickou zkratku. Tím "natiskne" je myšleno - emituje. Takže pardon.

Re: Re: Re: Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(O, 27. 5. 2012 - 01:54:42)
Odpovědět
za vším vidíte spiknutí, bank, politiků, korporací.........to už je diagnóza

Re: Re: Re: Re: Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(vlasta klepák, 27. 5. 2012 - 09:16:21)
Odpovědět
Máte jiné vysvětlení toho, co se v tomto systému děje?

Re: Re: Re: Re: Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(Ivo vašíček, 27. 5. 2012 - 09:33:36)
Odpovědět
Jaké spiknutí? Všechny subjekty se chovají tak, jak je to pro ně nejvýhodnější (tedy z hlediska časového rámce, který jsou schopni pochopit).

Re: Re: Re: Re: Re: Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(O, 27. 5. 2012 - 13:42:08)
Odpovědět
pak nepište nic o kolonizačním scénáři

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(vlasta klepák, 27. 5. 2012 - 14:50:02)
Odpovědět
Zakazuješ mu to, nebo prostě nedokážeš unést pravdu?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(Ivo vašíček, 27. 5. 2012 - 15:45:18)
Odpovědět
celé to souvětí je uvádím jako zjednodušení, je to nadsázka, ale myslím že výstižná. Např. struktura vlastnictví majetku v ČR tomu odpovídá. Nemohlo to dopadnout jinak, v podstě to kapitálová kolonizace byla.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde někdo píše, že banky tisknou peníze?
(Hanysek, 28. 5. 2012 - 08:11:41)
Odpovědět
To jen potvrzuje moje přesvědčení že čeho Hitler nedosáhl válkou, to tihle zmetci vypapírovali.

banka nic netiskne
(Anon, 26. 5. 2012 - 20:02:35)
Odpovědět
Banky vyjma těch centrálních peníze netisknou, komerční banky rozpůjčují peníze svých klientů a běžně drží pouze PMR rezervy tzn. pouze povinnou míru rezerv. Což v praxi znamená, že pokud by se všichni klienti rozhodli v jeden den vydat více peněz než je jejich dlouhodobý průměr banka by takovou situaci musela řešit úvěrem od jiné banky. Proto vznikla krize likvidity. Příjmy bank z úvěrů poklesly pod minimální očekávanou hranici. Což se FED pokusil vyřešit odkoupením toxických aktiv, technicky vzato nedošlo k systémovým změnám a příčina současné krize spočívající ve metodikách bank při poskytování úvěrů se nezměnila. Změnila se pouze povinná míra rezerv, aby banky odolaly většímu výkyvu příjmů. Je tedy možné a dokonce pravděpodobné, že krize z roku 2008 se bude v krátkém časovém horizontu opakovat, tentokrát s nesplácenými vládními dluhopisy skupiny zemí PIIGS (Porugalsko, Irsko, Iálie, Řecko, Španělsko).

Re: banka nic netiskne
(jzvc, 27. 5. 2012 - 21:58:49)
Odpovědět
Banky uz davno pujcuji mnohem vic nez jake jsou vklady jejich klientu. V opacnem pripade by totiz banka nemohla prakticky zkrachovat, natoz vyzadovat odporu statu. Je to sice "omezeno" ale ne zas tak moc.

Banky se jednoduse spolehaji na to, ze % nesplacenych uveru neprekroci jejich zisky. Tudiz pokud by (teoreticky) nekdo (rekneme 100 klientu) vlozil do banky 100 000, banka naprosto sklidem pujci 200 000 nebo 500 000.

A to je presne duvod, proc se ted banky nechaji platit statem a ten to udela jeste rad - protoze vi, ze by musel (ve finale) vyplatit nejen vklady. Takze se budeme dal tvarit ze je vsechno OK, a vkladatele nezacnou plasit a sve vklady vybirat.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Piráti
články v rubrice

30. 4. 2014 | 19100
Facebook je konec. Konec japonec.
2. 4. 2014 | 948
Evropa je naše moře
1. 4. 2014 | 155
Pirátské noviny mají nové sponzory
16. 3. 2014 | 1558
Zrození České pirátské strany
28. 4. 2013 | 37729
Zkorumpované banky, zkorumpovaný kopírovací průmysl: Jaktože můžou externalizovat své obchodní problémy?
1. 4. 2013 | 241
Je konec
16. 3. 2013 | 368
Piráti zvou příznivce k otevřenému překladu knihy CryptoParty Handbook
8. 3. 2013 | 910
Evropský parlament bude příští úterý hlasovat o zákazu veškerého porna v "médiích". Ano opravdu. Podnikněme okamžitou akci!
3. 3. 2013 | 4558
Guerilla Open Acces Manifesto: Otevřme přístup sami
14. 2. 2013 | 186
Jsou nároky isify a LogiCallu z vymáhání práv k fotografiím oprávněné?
14. 2. 2013 | 107
Nové Pirátské dvanáctero aneb jak se z toho nezbláznit
10. 2. 2013 | 275
Soud pro lidská práva: Tresty za sdílení souborů jsou porušením lidských práv
20. 1. 2013 | 2599
Sledujuseriály.cz opět v provozu
7. 1. 2013 | 389
Kampaň za referendum na Praze 7
1. 1. 2013 | 1141
Novoroční řeč pirátského kapitána Ivana Bartoše
19. 12. 2012 | 973
Kulatý stůl iniciativ 17.12.2012
16. 12. 2012 | 398
Britská bitva o Pirátskou zátoku
6. 12. 2012 | 142
Piráti nabízejí místa ve volebních komisích pro volbu prezidenta
30. 11. 2012 | 108762
Lidé si přejí zrušit OSA
28. 11. 2012 | 90162
LEGO zasáhlo do politické soutěže: Politika vadí, porno je v pohodě
Nejnovější zprávy
Americké lhaní -základní prostředek politiky

22. 7. 2014 | Politika | 10
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.
Zobrazit celý článek ►
 

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 19100
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.

Evropa je naše moře
2. 4. 2014 | Piráti | 948
Chvilka angažované politické poezie.

Pirátské noviny mají nové sponzory
1. 4. 2014 | Piráti | 155
Pirátské noviny se v minulých dvou letech významně nepohodly s vedením České pirátské strany na vzájemné spolupráci při publikování pirátského obsahu. Po roce redakční přestávky se nyní podařilo činnost obnovit.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.