Alexandr Mitrofanov: Neparaziti
Vysokoškoláci a jejich učitelé včera v Praze upustili páru nespokojenosti. S nejlepším ministrem školství po listopadu 1989. I s politikem, který mu tuto nálepku připlácl na čelo. Udělali to vkusně a organizovaně. Přišel jsem na Palachovo náměstí před začátkem akce a od Úřadu vlády jsem odcházel mezi posledními, takže to mohu s klidným svědomím tvrdit.

2. 3. 2012
Datum: 2. 3. 2012, Autor: Alexandr Mitrofanov Přečteno: 2157x Zobrazit článek pro tisk
Doposud hodnotilo 8 čtenářů, celková známka je 1.25.
Komentáře |
 |
Kvalitní článek (jogín, 5. 3. 2012 - 12:56:05)
|
Odpovědět
|
 |
od prorektora ČVUT je na http://www.ceskapozice.cz/domov/veda-vzdelavani/co-ceka-nase-vysoke-skoly-vedu-stale-stejna-nebo-jes
|
 |
Jen partaje? (jogín, 5. 3. 2012 - 11:08:06)
|
Odpovědět
|
 |
"Takže politika, ale bez politických stran? Jenže politika se dá dělat v zásadě dvěma způsoby. Buď se moci ujme diktátor a skupina jeho spojenců, anebo společenský mechanismus řízení a zpětné vazby má fungovat prostřednictvím systému politických stran." A co přímá demokracie? Ta se přece bez partají dá dělat. Kromě toho spousta sdružení sedí v zastupitelstvech obcí- to ukazuje, že lidé partajím nevěří a obejdou se bez nich.
|
 |
Ke Klausovi nepatří slovo hnedka, ale hnědka (r.m., 3. 3. 2012 - 23:32:13)
|
Odpovědět
|
 |
Od té doby, co ho nafilmovala KGB s hochy v sauně, platí tenhle národ krvavě uskutečňování jeho machisticko - homosexuální radůstky.
Po málem čtvrtstoletí od pádu strýce Milouše, mají češi platy stejné jako rusáci a mnohem dražší plyn a paliva vůbec.
Doufám, že půjde jako vlastizrádce za katr. A nezapomeňte, že v dozorčí radě ČEZu seděla léta i jeho manželka soudružka východňárka Šalgovičová, dcera normalizačního kolaboranta Šalgoviče.
|
 |
Dobře ... probnem není v pluralitní demokracii (Klon, 2. 3. 2012 - 11:25:53)
|
Odpovědět
|
 |
ale v korporatokracii ... ta je jen někde víc a někde méně zřejmá. Politické strany zatím vždy buď sloužily korporacím a nebo byly odstaveny ... jako Zelení u nás. Pluralitní demokracije je maškaráda a občas mladé nosy zachytí puch čehosi shnilého ale pod maskou zombie od člověka nepoznáš.
|
 |
Politická nestranická (Vin, 2. 3. 2012 - 07:45:13)
|
Odpovědět
|
 |
Já za sebe bych obavu ze stranickosti chápal tak, že by protesty neměly podporovat nějaké konkrétní politické strany.
|
 |
Re: Politická nestranická (vlasta klepák, 2. 3. 2012 - 08:22:20)
|
Odpovědět
|
 |
Předpokládám, že podmětem jsou protesty. Pak souhlas.
|
 |
Re: Re: Politická nestranická (Vin, 2. 3. 2012 - 08:48:42)
|
Odpovědět
|
 |
Ano, jsou. Té nejednoznačnosti předtím jsem si nevšiml.
|
 |
Re: Politická nestranická (JIří Kadeřávek, 2. 3. 2012 - 09:43:26)
|
Odpovědět
|
 |
To je ale také důvod, proč se to takhle nedá změnit natrvalo. Jednou stávkují nepoliticky lékařy, potom dopraváci, učitelé, potom studenti a v příštích volbách se prohodí oranžová s modrou a mohou začít nanovo. Kdyby lidé místo demonstrací do těch stran vstoupili, udělali by lépe. Proto si s námi politici dělají co chtějí, protože u nás je v politických stranách angažována tak1/5 obyvatel než např. v Německu. Lidi mlčí, zanadávají si v hospodě a jednou za 4 roky se jdou vydemonstrovat. Zatímco politika je prostě o politické práci, prosazování témat, agendy. Jo je to hnus a nuda. Ale kdo řekl, že demokracie je bezpracná? Takhle ten kapitalismus ale nevybudujeme přátelé :)
|
 |
Re: Re: Politická nestranická (, 2. 3. 2012 - 10:34:15)
|
Odpovědět
|
 |
Důležité je, do kterých. Vstoupí do nějaké velké strany a dopadne to tak, že bude platit příspěvky a jeho hlas zapadne. Nahoru se může dostat tak max. stovka lidí. Aktivistické organizace jsou mi v tom ohledu bližší, protože můžou oslovit koho chcou, kdy chcou a udělat jakoukoliv rozumnou formu protestu. Je to jejich věc a jejich image.
|
 |
Re: Re: Re: Politická nestranická (Kuky, 2. 3. 2012 - 11:02:50)
|
Odpovědět
|
 |
Jojo, aktivisti, zhouba lidstva. Vymáhají si moc, přesto že je nikdo nevolil, a naivní členové těchto skupin vší silou podporují politiku firem, které "přispívají" jejich vedení...
|
 |
Re: Re: Politická nestranická (Spirit, 2. 3. 2012 - 20:29:51)
|
Odpovědět
|
 |
Politiku lze naštěstí ovlivnit i mimo politické strany a je to tak dobře. Uznávám ale, že je to složitější a proto víceméně s tvou tezí souhlasím. Velkým problémem však je konformismus, který vstupem do strany na své síle většinou neztrácí, tedy možná s výjimkou té Pirátské.
|
|
|
|
|