21. 12. 2014, 16:45

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
5 argumentů zastánců ACTA a proč neplatí


Podporovatelé ACTA se stačili kladně vyjádřit k této dohodě a my si jejich názory vyjasníme a uvedeme do souvislostí.



2. 2. 2012


Datum: 2. 2. 2012, Autor: Piráti
Přečteno: 6283x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 43 čtenářů, celková známka je 1.3.
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

zotročení
(Hassen Blasques, 4. 2. 2012 - 01:50:23)
Odpovědět
ACTA není krokem k zotročení obyvatel rozvinutých států. Prakticky ve všech státech byla vždy většina obyvatel vědomými nebo nevědomými otroky. V informační společnolsti to však lidem dochází, šíří myšlenky a snaží se prosadit opravdovou demokracii. A ACTA je jeden z nástrojů, které se tuto snahu pokouší utnout. Ergo ACTA nás nezotročuje, brání nám v osvobození.

Pěkný text - ale jedna konkrétní věta je dost nesmyslná
(xChaos, 3. 2. 2012 - 15:16:12)
Odpovědět
"Praktický dopad ACTA je jednak v hrozbě privatizace Internetu do rukou podnikatelských kruhů"

Rád bych upozornil, že svobodný Internet se od začátku rozvíjel zejména díky privátnímu sektoru. Např. akademický internet byl od začátku svázán různými lokálními pseudopravidly, kteří často prosazovali despotičtí systémoví administrátoři. Představa, že opravdu dostanete právě tolik svobodného Internetu, kolik si koupíte, byla od začátku spojena spáše s komerčními internetovými poskytovateli....

Chápu, že věta, kterou kritizuji, se do textu dostala jako součást politického marketingu, zaměřeného radikálně-levicovou cílovou skupinu - ale i když to třeba krátkodobě může mít nějaký efekt, tak dlouhodobě si je třeba uvědomit, že Internet je od začátku spíše souhrnem soukromých prostorů nás všech - a že nemůžeme současně odsuzovat do očí bijí státní regulaci, kterou by představovala ACTA, a současně hrozit strašákem "privatizace".

Neříkám, že nechápu, jak to autor myslel - samozřejmě, velké korporace svoje zájmy nejsnáze prosadí, pokud se jím podaří uplatit sát - ale staré pojmy se v tomto poněkud vyprazdňují, protože ten proces který hrozí nelze nazvat privatizací (a i kdyby, tak nejde už ani doopravdy o soukromý kapitál - ale spíše o anonymní, nadnárodní finanční kapitál)

Spíše bych mluvil o hrozbě vyvlastnění našich privátních informačních prostorů, než o "hrozbě privatizace" čehokoliv.


(vojtikdortik, 2. 2. 2012 - 18:50:23)
Odpovědět
Moc dík za článek:) koho by zajímal výklad samotné Markéty Prchalové, ředitelky České protipirátské unie. At mrkne zde, ale jakousi náhodou se to zde jeví jako naprosto neskodana smlouva ktera nic nemeni ba i dokonce medialni bublina:D
http://www.lidovky.cz/acta-je-medialni-bublina-mini-sefka-protipiratske-unie-pp6-/ln-medi

Re:
(j, 2. 2. 2012 - 18:57:25)
Odpovědět
...tudíž když je to celé tak neškodné, tak není třeba kolem toho dělat humbuk, stačí to prostě neschválit a přece se vůbec nic nestane, ne? :)

Re:
(kyti, 2. 2. 2012 - 23:37:28)
Odpovědět
"Ta smlouva nestanoví nic nového, co by tady už nebylo, nebo se o tom už nediskutovalo."(Markéta Prchalová)

...aneb, proč bychom to neschválili, když tenhle (naprosto zbytečný, bezdůvodný a nic neřešící) kousek v legislativě ještě nemáme...

ani se nedivím, že se pod článek nikdo nepodepsal
(omg, 2. 2. 2012 - 18:00:15)
Odpovědět
tak zmatený text jsem už hodně dlouho neviděl, vždyť to nemá ani hlavu ani patu.....to je zase medvědí služba...

Re: ani se nedivím, že se pod článek nikdo nepodepsal
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 18:20:43)
Odpovědět
Vidím podpis: Piráti. Domnívám se, že půjde o respektovanější a jednoznačnější subjekt než "omg" (pokud Váš nick neznamená Object Management Group).

Re: Re: ani se nedivím, že se pod článek nikdo nepodepsal
(omg, 2. 2. 2012 - 18:24:01)
Odpovědět
tak to vysvětluje tu zmatenost, oni to psali jeden přes druhého ... klidně se i zastavte, nemusíte jen chodit okolo :o)

Re: Re: Re: ani se nedivím, že se pod článek nikdo nepodepsal
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 18:28:27)
Odpovědět
Je to možné. K Vašemu návrhu - to bych ale byl někým jiným, nemyslíte?

Re: Re: Re: Re: ani se nedivím, že se pod článek nikdo nepodepsal
(omg, 2. 2. 2012 - 18:31:02)
Odpovědět
cela určitě, jen z toho musí bolet nohy, ale zase co by jeden neudělal pro zdaví :o)


(lafage, 2. 2. 2012 - 15:05:11)
Odpovědět
http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-komentare/c1-54590720-dohoda-proti-padelkum-acta-ceske-zakony-jsou-


raději věřte odborníkům, než asociálním zlodějům = pirátům

Re:
(vain, 2. 2. 2012 - 15:22:45)
Odpovědět
Nevěřím, protože kdyby nic neměnila a žádná změna z ní nevyplývala a všechna opatření z dohody jsou již dávno součástí českých a evropských předpisů, tak nevidím jediný důvod, proč je vyvíjen takový tlak na její podepsání. Takže někdo kecá, mlží a jak je oblibou poslední dobou říkat, mystifikuje.

Re:
(Vin, 2. 2. 2012 - 15:54:11)
Odpovědět
Tak oni to nejsou jen Piráti. O ACTA píše mimo jiné třeba Jiří Peterka na Lupě.

Re:
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 16:28:19)
Odpovědět
Odborníků na zmíněnou problematiku je více než dost, utvoření vlastního názoru však není otázkou víry, ale konfrontace názorů odborníků s realitou a zdravým rozumem.

Co odborník, to názor. Někteří říkají, že ACTA nic nemění - pak je zbytečné, abychom se k ní připojovali; druzí říkají, že ACTA chraná autory - no o tom v ní není ani slovo; třetí říkají, že ACTA je špatná... prostě názorů je spousta a víra s tím nemá co dělat.

Re: Re:
(lafage, 2. 2. 2012 - 17:17:03)
Odpovědět
ACTA nic nemění v ČR, ale v zahraničí ano. Přistoupení pomůže českým podnikům při vymáhání svých práv.

víra není to samé, co věřit. To co prezentují Piráti není názor, to je lež a politická kampaň.

Re: Re: Re:
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 17:37:29)
Odpovědět
Au contrare, totéž bych mohl říct o Vašem názoru. Prezentovat vlastní názor je v této zemi (doufám) v pořádku. Proč podle Vás není v pořádku názor ČPS? Máte nějaký konkrétní argument, nebo prostě označíte oponenta za lháře a tím jste hotov?

Pokud je mi známo, právní úpravy ve většině zemí jsou v oblasti "duševního vlastnictví" velice obdobné a jsou výsledkem předcházejících mezinárodních úmluv. Již teď je pro tuzemské majitele autorských práv (záměrně neříkám autory) možné domoci se jich v zahraničí. Smlouvu ACTA nepodepisují právě ty země (jako třeba Čína), ve kterých by naši (či američtí atd.) majitelé autorských práv mohli na sporech vytřískat majlant (jako by jim ten majlant, který mají, nestačil), ale nestane se tak, protože tyto země nepřijmou smlouvu, resp. nezavedou příslušnou legislativu. Ve výsledku tedy nepřinese ACTA nic nového ani tuzemským majitelům autorských práv.

Trvám tedy na tom, že ACTA je:
a) zbytečná, není tedy potřeba ji přijímat
b) nebezpečná, pak je potřeba ji odmítnout

Re: Re: Re:
(kyti, 2. 2. 2012 - 23:21:42)
Odpovědět
"ACTA nic nemění v ČR, ale v zahraničí ano."
Zajímá mě, čím tedy argumentují v tom zahraničí. A proč jsou tam vlastně tak hr, dát nám nezištně a jednostranně takový úžasný pravomoci proti jejich občanům.

Re: Re: Re:
(Roj, 3. 2. 2012 - 01:48:02)
Odpovědět
Pokud je někdo schopen jedním dechem nazvat celou generaci "asociální zloději" a současně vypustit, že věří odborníkům, pak...
No nic odkopal se sám :-)

Re:
(Kuky, 2. 2. 2012 - 17:14:12)
Odpovědět
Ahoj, blbečku.

(Protože osobu, která sem chodí nadávat a překrucovat fakta slušně oslovovat nelze.)

Re: Re:
(lafage, 2. 2. 2012 - 17:19:19)
Odpovědět
Ano, kdo nesouhlasí s tvým názorem je blbeček. Jediný, kdo překrucuje fakta jsou Piráti. Když se bavím s odpůrci ACTA, tak ji naprostá většina nečetla a ti, kdo ano, tak ji četli špatně (objektivně špatně) - až teď se začíná trochu rozumnější debata nad konkrétními články, ale i zde je vidět lobby pirátů.

Re: Re: Re:
(e, 2. 2. 2012 - 17:40:39)
Odpovědět
Snazim se pochopit co je zde vasim cilem. Zmenit nazory zdejsi vetsiny na ACTA aby ji meli radi kdyz teda pomaha ceskym subjektum v zahranici? Nebo co vlastne chcete tady temi reakcemi na kdejaky prispevek? Uz mi trosku pripadate jako spammer ktery se zde marne snazi prosadit nazor ze ACTA je ok. Myslite ze se vam to povede tady na tomto webu? Pochopte ze tady proste prosadit ze ACTA je ok nejde. Ja byt vami mozna bych to zkusil na jinem webu. Treba budete mit vetsi uspech a usetrite si cas. Ale treba ho mate dost, to priznavam ze nevim. Kazdopadne ja byt vami, moc by me to uz nebavilo se tu bavit s nejakyma piratama, kteri jsou podle vas asocialni zlodeji, lobby a nekteri i retardovani :) Nechapu smysl. Proste na tomhle webu neni ACTA ok, nikdy nebyla a nebude a tim to hasne. Neudelate s tim ani bž i kdyby jste se treba uargumentoval k smrti.

Re: Re: Re: Re:
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 17:44:14)
Odpovědět
To by hlavně dotyčný musel argumentovat k věci a ne si "pomáhat" diskusními fauly.

Re: Re: Re:
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 17:42:10)
Odpovědět
Nečekejte žádný obrat ve Váš prospěch. Jsou lidé, kteří chápou psaný text lépe než Vy a přiznám se, že zrovna ve Vašem případě není problém takovou osobu najít.

Lobby Pirátů = zcela legitimní politická činnost využívající Ústavou danou svobodu projevu a odpor vůči smlouvě, která v důsledku zničí naši civilizaci.

Lobby nahrávacích společností = zcela legitimní politická činnost, jejímž cílem je přinutit právo, aby krylo jejich neschopnost něco prodat.

Re: Re: Re: Re:
(lafage, 2. 2. 2012 - 17:56:40)
Odpovědět
Kde je v Ústavě svoboda projevu?

Re: Re: Re: Re: Re:
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 17:58:32)
Odpovědět
Napsal jsem "Ústavou danou" nikoliv "v Ústavě obsaženou". Jinak LZPS je na stejné právní úrovni jako Ústava, z praktického hlediska se považuje za její součást.

Re: Re: Re: Re: Re: Re:
(lafage, 2. 2. 2012 - 18:12:14)
Odpovědět
LZPS je součást ústavy ne Ústavy. A Ústavou danou může být pouze to, co je v Ústavě.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 18:17:14)
Odpovědět
Naše Ústava je jedna, proto ji píšu s velkým Ú. Pokud Vám to vadí, nastavte si zobrazení "všechna písmena malá". Kéž byste se s podobnou vervou uchýlil k diskutování mých argumentů.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
(Michal, 2. 2. 2012 - 21:37:53)
Odpovědět
TO lafage: kdyz uz je rec o Ustavě... v jakem ustavě se nachazite?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 22:45:41)
Odpovědět
S největší pravděpodobností PF ZČU.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
(Roj, 3. 2. 2012 - 01:49:55)
Odpovědět
Nejspíš v nějakém, kterému Kalousek zarazil financování a léky docházejí :-)

Re: Re: Re: Re: Re:
(iq, 3. 2. 2012 - 14:34:42)
Odpovědět
Co třeba v listině základních práv a svobod. Ty woe a vy bude tvrdit, že někdo něco špatně čte... :-D

Re: Re: Re:
(e, 2. 2. 2012 - 19:32:09)
Odpovědět
"Ano, kdo nesouhlasí s tvým názorem je blbeček."

jj podobne jako kdo nesouhlasi s vasim nazorem je retard. Trosku si zamette pred vlastnim prahem. Jak pisete pravne jste vzdelany, ale mam pocit ze to je tak vse a tim vase vzdelani konci. Ja to rikal vzdycky ze co pravnik to ****** .. Farskym z Top09 pocinaje, vami konce .. :) ale to je jedno .. :) Prast jak uhod..

Re:
(j, 2. 2. 2012 - 18:59:43)
Odpovědět
Věřím odborníkům, a tudíž věřím pirátům. Ti jsou odborníci, narozdíl od spousty různých pisálků nebo podpůrců mediálních lobby.

A mimochodem, jestli jsou piráti asociální, tak kdo je potom sociální? A to jsou asociální proto, že brání zájmy většiny lidí oproti úzce vymezené zájmové skupině? To je poněkud v rozporu, ne?

Re:
(next_ghost, 2. 2. 2012 - 22:12:10)
Odpovědět
Jdi na web České televize a pusť si záznam dnešního Interview ČT24. Byl tam právník a mluvil o ACTA. Mimo jiné zcela na rovinu řekl, že ze samotného textu ACTA nedokáže říct, jestli má pravdu ministerstvo (že o nic nejde), nebo Piráti (že je to ohrožení svobody), protože kvůli vágnosti té smlouvy to může být tak i tak. Všechno záleží na následné implementaci a hlavně výkladu té dohody nově ustanovenou nadnárodní organizací, která bude ACTA spravovat.

Re: Re:
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 22:49:35)
Odpovědět
Tak tak. A schválením takto vágní smlouvy riskovat, že by se vágní výklad upřesňoval směrem k omezování svobody, je velice nezodpovědné.

1+1
(ic, 2. 2. 2012 - 14:34:21)
Odpovědět
K bodu jedna mám ještě tolik, že všechny obchodní dohody vyjednávají v Brusel 'Euro poslanci', k čemuž jsme jim předali pravomoc a nikdy se neratifikují v členských zemích. Už z toho je jasné, že ACTA nemůže být obchodní dohodou.

Jeste jinak
(Michal, 2. 2. 2012 - 14:22:30)
Odpovědět
ACTA je jen dalsim krokem k zotroceni obyvatel rozvinutych statu. Prvnim bylo sestreleni dvojcat.

Re: Jeste jinak
(Okolojdoucíí, 2. 2. 2012 - 14:29:55)
Odpovědět
Prvním bylo vytvoření státu.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Piráti
články v rubrice

12. 10. 2014 | 231
Zvolbovaní Piráti
30. 4. 2014 | 25215
Facebook je konec. Konec japonec.
2. 4. 2014 | 988
Evropa je naše moře
1. 4. 2014 | 174
Pirátské noviny mají nové sponzory
16. 3. 2014 | 17342
Zrození České pirátské strany
28. 4. 2013 | 58223
Zkorumpované banky, zkorumpovaný kopírovací průmysl: Jaktože můžou externalizovat své obchodní problémy?
1. 4. 2013 | 244
Je konec
16. 3. 2013 | 374
Piráti zvou příznivce k otevřenému překladu knihy CryptoParty Handbook
8. 3. 2013 | 915
Evropský parlament bude příští úterý hlasovat o zákazu veškerého porna v "médiích". Ano opravdu. Podnikněme okamžitou akci!
3. 3. 2013 | 5118
Guerilla Open Acces Manifesto: Otevřme přístup sami
14. 2. 2013 | 188
Jsou nároky isify a LogiCallu z vymáhání práv k fotografiím oprávněné?
14. 2. 2013 | 109
Nové Pirátské dvanáctero aneb jak se z toho nezbláznit
10. 2. 2013 | 277
Soud pro lidská práva: Tresty za sdílení souborů jsou porušením lidských práv
20. 1. 2013 | 36515
Sledujuseriály.cz opět v provozu
7. 1. 2013 | 390
Kampaň za referendum na Praze 7
1. 1. 2013 | 3783
Novoroční řeč pirátského kapitána Ivana Bartoše
19. 12. 2012 | 3289
Kulatý stůl iniciativ 17.12.2012
16. 12. 2012 | 411
Britská bitva o Pirátskou zátoku
6. 12. 2012 | 148
Piráti nabízejí místa ve volebních komisích pro volbu prezidenta
30. 11. 2012 | 195003
Lidé si přejí zrušit OSA
Nejnovější zprávy
Zvolbovaní Piráti

12. 10. 2014 | Piráti | 231
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?
Zobrazit celý článek ►
 

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 1687
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 25215
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.

Evropa je naše moře
2. 4. 2014 | Piráti | 988
Chvilka angažované politické poezie.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.