25. 7. 2014, 8:47

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
Kopírovací monopol nemůže v 21.století přežít.


Je kopírování novinka, která přišla terpve s digitalizací, nebo se kopíruje už od pradávna? Krátkou výpravou v čase a shrnutím pár milníků se možná zbavíte i mylníků, které kopírovací monopol způsobil.



24. 1. 2012


Datum: 24. 1. 2012, Autor: Ivo Vašíček
Přečteno: 6113x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 44 čtenářů, celková známka je 1.4.
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

anon
(Punk, 26. 1. 2012 - 01:02:56)
Odpovědět
Souhlasím se vším co je napsáno. Jen tak dál!!

Re: anon
(punker, 26. 1. 2012 - 01:12:57)
Odpovědět
Umělec vytesá sochu, dostane za ní zaplaceno - někde se vystaví. Jakákoliv kopie této sochy nemá žádnou hodnotu - nikdo jí za stejný prachy nekoupí!
To samý by mělo platit např. u filmu, hudby a tak.

Anonymous

čeština, ach...
(houbar, 25. 1. 2012 - 21:52:13)
Odpovědět
Mylník? Vzbuďte se! Milník přeci!

Re: čeština, ach...
(houbar, 25. 1. 2012 - 22:00:30)
Odpovědět
Aha, debil jsem, co neumí číst. Pardon :-)

Re: čeština, ach...
(Okolojdoucíí, 25. 1. 2012 - 22:08:06)
Odpovědět
Nikdo není neomilný.

Re: čeština, ach...
(Petr, 26. 1. 2012 - 05:27:11)
Odpovědět
OSA, DILIA, IFPI a další jsou opravu mylníky - od slova mýliti se :-)

umělci se mohou uživit
(Petra Neomi, 25. 1. 2012 - 12:06:06)
Odpovědět
A můžete mi sdělit, jak se můžu jako spisovatel uživit, když nebude existovat autorské právo? Žebrotou, nebo něčím jiným, že?

Re: umělci se mohou uživit
(PetBad, 25. 1. 2012 - 13:01:14)
Odpovědět
Pokud si nejste schopen na tuto otázku odpovědět, měl by jste se živit pomocí jiných částí vašeho těla, než je hlava.

Který správce kopírovacího monopolu vás platí?

Re: Re: umělci se mohou uživit
(., 25. 1. 2012 - 18:48:57)
Odpovědět
Hádám, že ty se hlavou určitě neživíš.

Re: Re: Re: umělci se mohou uživit
(PetBad, 26. 1. 2012 - 14:00:09)
Odpovědět
Hádáš blbě.

Re: umělci se mohou uživit
(Okolojdoucíí, 25. 1. 2012 - 15:13:19)
Odpovědět
On někdo zakazuje se tím živit?

Vy se mylně domníváte, že se uživíte následujícím způsobem:
- napsat knihu
- uzavřít smlouvu s vydavatelem
- leháro, peníze padají z nebe

Jenže vydavatel je prostředník a - chtě nechtě - i prodej knih se řídí zákony trhu, i když se to vydavatelům nelíbí. Jen velmi málo lidí se živí výše zmíněným bezpracným způsobem; normální člověk si nad nimi jedovatě odplivne, protože on musí makat, aby se uživil.

Jako spisovatel máte několik možností, jak se uživit psaním:
- psaní autorských děl, prodej práv a reprodukcí
- psaní na zakázku (reklamy, epitafy, články...)
- dělat i něco jiného, protože psaní není nutné chápat jako full time job (a ani to není dobré ze zdravotních důvodů, což Vám potvrdí každý ortoped)

Řada známých spisovatelů byla učiteli, nebo měla nějakou jinou občanskou práci (redaktoři, úředníci apod.)

Abyste sehnal dost čtenářů, kterým prodáte svá díla, musíte:
- respektovat (nikoliv ohýbat) pravidla trhu, tj. za přemrštěnou cenu prodáte málo kopií, za přijatelnou cenu toho prodáte víc, pozná Vás víc lidí
- provádět vlastní PR = autogramiády, autorská čtení, být otiskován na mnoha místech; prostě stát se dostatečně známým, abyste měl širokou základnu čtenářů

Nová doba, nové myšlení. Nikdo neříká, že to nejde. Jde to - ale ne bez práce. Piráti jen říkají, že tak nějak by to mělo být.

Re: Re: umělci se mohou uživit
(ktp, 25. 1. 2012 - 21:25:58)
Odpovědět
"výše zmíněným BEZPRACNÝM způsobem" :D :D :D

Panebože, ty jsi opravdu ukázkový tupec. Neměli by ti spisovatelé, co se celý život jen koupou v penězích, ještě ty svoje naprosto bezpracně napsané knihy třeba vlastnoručně distribuovat formou podomního prodeje? To by tak hrálo, aby někdo dostával peníze pouze za to, co má v hlavě! Jen ho pěkně zapřáhnout do práce, panáčka, ať si taky mákne, jestli něco chce! Sláva dělnické třídě! Idiote.

Re: Re: Re: umělci se mohou uživit
(Okolojdoucíí, 25. 1. 2012 - 21:50:36)
Odpovědět
Zkuste prosím prezentovat nějaké argumenty, abyste prokázal dostatečnou inteligenci. Zatím jste tomu moc nedal, Váš projev je poněkud schizofrenní. Když to shrnu:
- rouhání: "Panebože, ty jsi opravdu ukázkový tupec."
- návrh poněkud zastaralého, i když jistě fungujícího systému distribuce: "Neměli by ti spisovatelé, co se celý život jen koupou v penězích, ještě ty svoje naprosto bezpracně napsané knihy třeba vlastnoručně distribuovat formou podomního prodeje?"
- nepřímá podpora pirátských myšlenek: "To by tak hrálo, aby někdo dostával peníze pouze za to, co má v hlavě!" (Vlastně jste proti tomu, aby někdo dostával peníze pouze za to, co má v hlavě. S tím nelze než souhlasit, protože abyste za to dostal peníze, musíte to prodat; pouhé vlastnictví nestačí.)
- podpora tržního systému: "Jen ho pěkně zapřáhnout do práce, panáčka, ať si taky mákne, jestli něco chce!"
- komunistické heslo: "Sláva dělnické tříde!"
- sebekritika: "Idiote."

Okolojdoucí je brilantní
(Vladimír Měrák, 25. 1. 2012 - 23:40:25)
Odpovědět
Upřímně tleskám jeho argumentačním dovednostem, navíc to činí s humorem.
Dodám pouze k prvnímu příspěvku, že by si budoucí spisovatel měl přečíst názor Paula Coelho. Od počátku pirátsví podporoval, sám dokládá, že se mu vyplatilo a dnes pirátění dokonce propaguje.
Navíc, když se bavíme o umění, zachytil jsem např. názor výtvarníka, kterému připadá poněkud nespravedlivé, že jeho dílo není chráněno obdobným způsobem. Když obraz prodá, nemá už na něj žádná práva, nikdo mu neplatí za shlédnutí a ai z následného prodeje nemá nic, ačkoliv se třeba v aukci prodá za tisícinásobek původní ceny.
Prostě a jednoduše: Autorské zákony a dosavadní snahy o jejich dodržování v úplně jiné situaci (dané technologickým i společenským pokrokem) vůbec neslouží tvorbě. Poplatky, které po nás chtějí, stejně nedostanou tvůrci.
Důkazem budiž fakt, že když (dokud) z výtvarného díla nelze vytvořit spotřební zboží, nikdo se o výtvarníky nezajímá. Není to podezřelé?

Re: Okolojdoucí je brilantní
(Okolojdoucíí, 26. 1. 2012 - 09:52:33)
Odpovědět
Díky.

K tomu Vašemu malíři (mimochodem, typický případ navavřínechspáče) - aby měl zisky z každého prodeje svého obrazu, nikdo mu nebrání zajistit si je smlouvou při prvním prodeji, jakousi licencí:

"Kupující se zavazuje, že:
- při následném prodeji tohoto díla odvede XX % ceny autorovi
- pro účely této smlouvy se za prodej považuje i dar či jiný způsob převodu
- uzavře přesnou kopii této smlouvy s novým nabyvatelem"

(Nebo něco jiného, prostě licence.)

Není potřeba zvláštní právní ochrana zákonem. Jen je potřeba lidí ochotných k vlastnictví takového díla.

Re: Okolojdoucí je brilantní
(next_ghost, 26. 1. 2012 - 13:55:50)
Odpovědět
Co výtvarníci? Vědci! Na výsledky základního výzkumu neexistuje vůbec žádná ochrana a na výsledky aplikovaného výzkumu jen patenty, které platí maximálně 20 let a musí se za jejich udělení platit. To jenom spisovatelé, filmaři a hudebníci mají automatický monopol na všechno, který platí ještě 70 let po jejich smrti. Není to zajímavé, že čím důležitější myšlenka je pro pokrok lidstva, tím MENŠÍ ochrana?

Re: Re: Okolojdoucí je brilantní
(Jan, 26. 1. 2012 - 20:19:35)
Odpovědět
No realita je trochu jinde, výsledky výzkumů (tedy počítám publikace, "paper") jsou téměř bez výjimky široké veřejnosti nepřístupné, jejich vydavatelé či správci vědeckých databází požadují poměrně vysoké částky i když se chci jen podívat na jednou stránku jakéhokoliv díla autora, třeba z citace v článku/knihy.

To je dost absurdní, nemyslíte? Tyto informace by měli být přístupné komukoliv, zvlášť v této době rychlého technického vývoje a internetu.

Re: Re: Re: umělci se mohou uživit
(, 26. 1. 2012 - 14:18:03)
Odpovědět
Ne. Není. To vy. Navíc není ani hulvát, ani osobní.

Postup, jaký si vy představujete, používají většinou opravdu jen mizerní "umelci", anebo ti etablovaní. Ale s psaním se musí začít. Abys vydělával, musíš se prosadit, získat čtenáře, získat jméno. A to samo nejde.
"Betonové zahrady" prodával autor sám na stánku na Montmartru, a staly se knihou roku. Jak se prodral nahoru London, Faulkner, Steinbeck, Hrabal, Pavel, Pecka, Mňačko... opravdu si myslíte, že přijde takhle autor za vydavatelem, plácne mu tam 400 stránkami strojopisu a řekne "Chci být spisovatel, dejte mi padesát tisíc? " To nefunguje ani u Bronce, člověče. I když...

Spisovatel tvoří. Nakladatel mu zabezpečuje servis. Do tohoto servisu patří (mimo jiné) i expedice k čtenářům - chápejte čtenáře jako zákazníky, jako cílovou skupinu. Bez zákazníka - čtenáře to prostě postrádá smysl a on je také ten, kdo platí. A platí za to, CO SI NEDOKÁŽE OBSTARAT SÁM.
A pozor, za totéž "platí" i autor nakladateli. Tady nejde o autora. To nakladateli jde v dnešním internetsvětě o chleba.
Distribuce se mění. Mění se model prodeje. Zákazník má daleko větší možnosti vybrat si opravdu to, co chce. Já nevím, jak ten model bude v budoucnosti vypadat, ale jedno je jisté: bude naprosto jiný než dnes a knihy se psát budou.

existuje univerzální odpověď = ne jen pro spisovatele
(Klon, 25. 1. 2012 - 17:46:45)
Odpovědět
Realizuj obchod s produkty stojícími na tebou generovaných informacích v čase a prostoru tak, aby obchod s tebou vyžadoval nejmenší náklady od klienta ... uvědom si, že zlodéj také hodnotí náklad a zisk a ty máš náskok ... tak si ho udrž co nejdéle ... existují konkrétní obchodní modely ale za detailní informace o nich a hlavně za nástroje pro jejich realizaci se platí stejně, jako za tvé knihy

Digitální kopírování vs. "analogové" kopie
(Bůh, 25. 1. 2012 - 09:51:27)
Odpovědět
Asi nějvětším problémem je, že kopie v době digitálního věku je stejně kvalitní, jako originál. I další koppírování kopie nemá vlyv na kvalitu. To při kopírování filmů a hudby z magnetických pásků, nebo jiných médií nebylo možné.
V každém případě souhlasím, že zábavný průmysl čeká velká transformace a pokud se nepřizpůsobí, tak nemají šanci přežít. Podívejte se na iTunes. Točí miliardy dolarů za stahování hudby a her. Takže to jde a je možné v době digitálního věku vydělávat obrovské peníze.

Kvalita kopie není problém pro recipienty
(Vladimír Měrák, 25. 1. 2012 - 23:16:57)
Odpovědět
Naopak. To je právě to, co umožnil i knihtisk. Určitě existovali předchůdci Koniášů, kterým se taková demokatuzace nezamlouvala.
Princi digitální kopie je stejný. A opět tu existuje skupina, které snazší dostupnost lidského vědění a tvorby není po chuti. Dnes nejen z mocenských důvodů, převažují komerční.
Vždycky bude skupina lidí toužit vydělávat na práci jiných nemorálně mnoho. Umělci tou skupinou nejsou, skuteční tvůrci (tedy nikoli účastníci zábavního průmyslu) nadále zůstávají chudí jako vždy v dějinách lidstva. Uvažujte, kdo dostává od OSA nejvíce polatků a kdo nic? Napovím, mezi nejvíce placené patří Kája Gott, naopak NIC nedostávají např. manž. Havlovi (věřím, že většina z vás je ani nezná, protože se jedná hudbu, nikoliv o popík). Přitom Havlovi platí OSA i za své produkce. Připadá vám to morální a správné?
Anonymous si na zítřek vybral server OSA, což jako apel na jejich škodlivost velmi vítám. Protože tyto organizace prokazatelně tvorbě BRÁNÍ a podporují jen komerci.

Re: Kvalita kopie není problém pro recipienty
(Ivo Vašíček, 26. 1. 2012 - 08:33:38)
Odpovědět
Zrovna Karel Gott v rozhovoru prohlásil, že pirátství mu nevadí, že je to historický vývoj, kterému je nutné se přizpůsobit, a že Internet umožňuje lepší propagaci a více lidí přijde na koncerty...atp.

Re: Re: Kvalita kopie není problém pro recipienty
(Anonymus, 26. 1. 2012 - 18:52:13)
Odpovědět
Vždyť knihtisk byl prvávě to, co přimělo církev k zavedení copyrightu, původně šlo o nástroj cenzury. Copyright v původním významu bylo povolení od církve, že se kniha smí tisknout, co copyright nemělo, to se tisknout nesmělo.

Souhlas a doplnění
(Vladimír Měrák, 24. 1. 2012 - 23:59:46)
Odpovědět
"...vyprávěli, případně příběhy hráli herci na ulicích a v divadlech. Písně se šířily zpěvem a koncertováním... už dnes přežilo pouze recitování básní, koncerty a divadla..."
Tzn., že prakticky přežilo vše, nemýlím-li se. To je podle mě důležité, přechod na nový způsob distribuce neznamená nutně zánik způsobu původního, pokud je dostatečně atraktivní. Dokonce i samizdatově přepisované knihy také byly populární, když se vinou cenzury staly atraktivní. Vinylové desky mají dodnes své příznivce.
Knihtisk znamenal především neuvěřitelnou demokratizaci vzdělání, které do té doby bylo výsadou zlomku obyvatel zeměkoule. Digitální kopie v tomto trendu pokračuje, možnost zkopírovat si dílo bez znatelné ztráty kvalit opět zpřístupnila díla i méně majetným. Stáhnout si digitální kopie za čím dál menší poplatek je opětovný postup v demokratizaci, tedy zpřístupnění prostému nemajetnému lidu.
Tendence lze tedy chápat i takto a nejsou to sliby socialismu, prostě se tomu tak děje. Za soscialismu ale nezískával lid nic, byl naopak bezostyšně ožebračován se sliby, že se jedná o dobu přechodnou, než vstoupíme do nereálného komunistického nebe.
Ať už bude mít překotný vývoj za důsledky menší či větší profit tvůrců (osobně se domnívám, že zábava bude stále vydělávat více než tvorba), nelze jej bohudík zastavit.
P.S.:
V aktuálním dění mě otravuje, že nátlaková skupina s kořeny v demokracii západního střihu sama dodala argumentační sílu nebezpečným poděsům, kteří propagují společenský paskvil čínského typu. A propo, v Číně vyrábějí ve velkém fyzické kopie, vydávají je za své anebo naopak za originály. Tam by se měli ochranáři soustředit. Přitom jde o podvodné konání, které se mezi 'sdíleči' netoleruje. Každý přece musí cítit morální rozdíl, na Čínu ale žádný účinný tlak není vyvíjen.

Za soscialismu ale nezískával lid nic, byl naopak bezostyšně ožebračován
(Kuky, 25. 1. 2012 - 09:40:59)
Odpovědět
Speciálně tenhle pind jste si mohl odpustit, při pohledu na dnešní způsob života v naší vyspělé demokratické společnosti jste se pořádně zesměšnil.

Re: Za soscialismu ale nezískával lid nic, byl naopak bezostyšně ožebračován
(, 25. 1. 2012 - 11:17:25)
Odpovědět
Už se na to vyser, Honzo.

A bylo to snad jinak?
(Vladimír Měrák, 25. 1. 2012 - 22:45:00)
Odpovědět
Komanči lidem ukradli, co mohli, kradené mělo prý patřit všem, ale buď to zchátralo, protože pak s tím nakradeným neuměli hospodařit anebo to využívali zasloužilí komanči.
Zůstalo to dodnes, nejvíc se na přesunu majetku v 90. letech napakovali bývalí přisluhovači komančů anebo přímo důstojnící StB.
V demokracii máte možnost se bránit. Je to nákladný a těžký boj. Za socialismu jste se prostě bránit nemohl VŮBEC, stačilo nespolupracovat a komanči se pomstili i na vašich dětech.
Tak mně něco povídejte, že dnes je to stejné. Není to dobré, ale lepší rozhodně.
P.S.: Autorská práva jste za socialismu nemusel moc řešit, protože jste prakticky nic nemohl poslouchat ani shlédnout. Když jste si přivezl vinyl, zavřeli vás za to. Koncert nežádoucí kapely byl rozehnán a byl-li jste dostatečně blízko, skončil jste u výslechu s nabídkou 'spolupráce' (= práskačství), kterou když jste odmítl... to jsme popsal výše.
To bylo fakt báječné. Pokud si přehet takovou společnost, pak si ihned zakažte internet, zabavte si veškerou 'západní' muziku a začněte udávat nás, kteří to bezostyšně posloucháme.

Re: A bylo to snad jinak?
(Okolojdoucíí, 26. 1. 2012 - 10:22:38)
Odpovědět
50. a 70. léta byla opravdu hardcore, a nikdo soudný si nepřeje, aby se tahle doba vrátila. Ale nebylo to pointou komunismu a obvykle to není pointou nostalgického vzpomínání na tuto dobu. Nostalgici na tu dobu vzpomínají, protože současný režim se v mnoha ohledech blíží tomu horšímu z totáče - špiclování (na internetu, odposlechy), práskačství (poskytovatel Vás musí udat, když je o to požádán policií), politické procesy a exemplární tresty (Vítkov, extremisté) - a vzdaluje se od toho lepšího - ekonomika (za dob totality měl každý práci, byl rozvinutý export, naše výrobky byly kvalitní a vyráběly se u nás a ne v Číně; dnes je řada továren zavřených díky pokupónovým západním majitelům, aby neměli konkurenci), společnost (dříve byl zloděj prostě potrestán, dnes se soudí deset let a ani ve vlastním bytě jej nesmíš zastřelit; vězení nebyla dovolená, ale trest; cikánům se nenadržovalo, ale přistupovalo se k nim stejně jako k bílým - pracovat museli všichni a co se sterilizací týče, samy cikánky to chtěly; dnes jsou z pozitivní diskriminace problémy typu extremismus a vláda jde proti vlastním občanům, kteří se bojí privilegované menšiny). V současné době se likviduje poslední věc, která z komunismu ještě funguje, a sice veřejné služby - policie, zdravotnictví, školství... pak už nezbyde nic.

Nostalgie je na místě. Je logické, že každý režim se snaží ospravedlnit a snaží se masírovat mozky tak, aby byly přesvědčeny, že je lepší než ten předchozí. Jenže je to jinak - každá doba má svá pro a proti. A pokud se někde učí/píše/mluví, že ta a ta doba byla pouze špatná nebo pouze dobrá, něco smrdí - propagandou. Dobrý režim se nepotřebuje srovnávat, nepotřebuje přesvědčovat lidi a pomlouvat předchozí režim. Dobrý režim je prostě dobrý svými činy. A tento to rozhodně není, je to jen mnohý z nepovedených pokusů.

Re: Re: A bylo to snad jinak?
(., 26. 1. 2012 - 16:25:59)
Odpovědět
Stačí když napíšeš, že seš rudej lempl a vůl......o jakých kvalitních výrobcích pindáš? Když jsi chtěl něco pořádnýho, tak sis musel sehnat bony do Tuzexu......

Re: Re: Re: A bylo to snad jinak?
(Okolojdoucíí, 26. 1. 2012 - 20:03:05)
Odpovědět
Vám by to možná stačilo, protože pravděpodobně nevidíte (nebo nechcete vidět) do hloubky. Nicméně nebudu kvůli Vašim nárokům upravovat svůj styl projevu.

Kopírovací monopol na 10 let
(Vin, 24. 1. 2012 - 23:32:11)
Odpovědět
Chápu správně, že vámi navrhovaný nový kopírovací zákon, který by zkracoval monopol autorskému subjektu na 10 let, je takový proto, že by byl jinak nyní naprosto politicky neprůchodný?

Re: Kopírovací monopol na 10 let
(Vin, 24. 1. 2012 - 23:35:54)
Odpovědět
Jinak s tím, jak se budou věci vyvíjet a s pokrokem... třeba půjde jiným směrem. (A pak je tu samozřejmě možnost, že bude nějakým způsobem naší zkázou)

Re: Kopírovací monopol na 10 let
(Okolojdoucíí, 25. 1. 2012 - 10:50:26)
Odpovědět
Tak jsem to vždycky chápal. Jen se domnívám, že i těch 10 let bude politicky neprůchodných, pokud nebudou mít Piráti většinu. A pokud budou mít většinu, je zbytečné mluvit o vůbec nějaké lhůtě.

Jelikož je jakýkoliv kopírovací monopol vymahatelný jen omezeně
(Klon, 25. 1. 2012 - 17:29:26)
Odpovědět
a existují obchodní modely postavené na sdílení, které nepotřebují asistenci státu pro vymáhání monopolu, má ochranná lhůta smysl jen jako jakási gentelmanská dohoda hájení před reversním engineeringem nebo odklad poskytnutí zdrojových dat a podobně. Také je často danná okolnostmi jako třeba certifikačním cyklem u léků.

3D print
(Klon, 24. 1. 2012 - 18:47:33)
Odpovědět
No s těmi 3D tiskárnami jsi to trochu přehnal ... tedy ne že by v hmotné výrobě a duševním pavlastníctvím s ní spojeným bylo vše OK a hlavně že by se nedaly na tu výrobu uplatnit jiné modely ... typu open-source

Re: 3D print
(Ivo Vašíček, 25. 1. 2012 - 10:23:20)
Odpovědět
Nerpozumím. Já to uváděl jak příklad dopadu technologií na strukturu výroby.

A já jen podotk že jsi to s tím přikladem trochu přehnal
(Klon, 25. 1. 2012 - 17:19:04)
Odpovědět
...

Re: 3D print
(Okolojdoucíí, 25. 1. 2012 - 10:52:45)
Odpovědět
Ani bych neřekl. Technologie 3D tisku je sice zatím v plenkách a spíše jako hračka (i když pár příkladů praktického využití už jsem viděl), ale to byla i kdysi škubající žabí stehýnka.

Víra v pokrok není argument jak jsi se mohl přesvědčit třeba u komunardů
(Klon, 25. 1. 2012 - 17:17:13)
Odpovědět
Existuje mnoho vědeckých poznatků proč technologická vyspělost produktů stolní 3Dtiskárny a třeba tovární stereolitografie zůstane vždy v řadu dnešního rozpětí mezi hrací kostkou a CPU procesorem .... ale digitalizace není jen 3Dprint i při vývoji modelů a funkčních vzorkú hrají hlavní úlohu NCstroje ( a nemusí být vždy obráběcí ;) ) ... ty si fakt myslíš, že díky 3Dprintu zaniknou ostatní výrobní technologie ? :D

Re: Víra v pokrok není argument jak jsi se mohl přesvědčit třeba u komunardů
(Okolojdoucíí, 25. 1. 2012 - 19:24:48)
Odpovědět
Ne, nemyslím si to. Ani ta škubající žabí stehýnka nejsou jedinou dnes používanou technologií. Mimochodem, co Vás k teorii o mém myšlení vedlo?

Ty vědecké poznatky by mě zajímaly. Spousta výrobních technologií připomíná tisk, např. výroba mikročipů. A četl jsem o možnostech tisku náhradních orgánů (v budoucnosti).

Re: Re: Víra v pokrok není argument jak jsi se mohl přesvědčit třeba u komunardů
(., 25. 1. 2012 - 20:53:47)
Odpovědět
nech si pak vytisknout náhradní mozek

Re: Re: Re: Víra v pokrok není argument jak jsi se mohl přesvědčit třeba u komunardů
(Okolojdoucíí, 25. 1. 2012 - 21:53:16)
Odpovědět
Pro Vás cokoliv.

Re: Re: Víra v pokrok není argument jak jsi se mohl přesvědčit třeba u komunardů
(Ivo Vašíček, 26. 1. 2012 - 14:05:08)
Odpovědět
Dnes jsou 3D tiskárny nejvíce používány při výrobě prototypů pro automobilový a letecký průmysl. Domnívám, se že dnes už je to jen otázka masovky a marketingu (když to uvede na trh např. HP). Dnes jsou to plastové komponenty (zcela běžné), fungují však už 3D tiskárny tisknoucí z kovu a kombinace více materiálů (škála plastů různé tvrdosti a pružnosti + kov), zatím takto tisknou např. konektory. - jsou to však zatím experimenty. Nicméně je v tom obrovský potenciál - kdo zvládne výrobu cenově přijatelných 3D tiskáren vydělá majlant.

Dobré
(Gx, 24. 1. 2012 - 18:44:48)
Odpovědět
Pěkně napsané. Souhlas.

Děkuji..
(Alex, 24. 1. 2012 - 17:26:00)
Odpovědět
..a podepisuji. ;-)


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Názory
články v rubrice

6. 5. 2013 | 3210
Sociální stát a nezaměstnanost žen
15. 4. 2013 | 495
Facebook je předzvěstí konce svobodného Internetu
24. 3. 2013 | 374
Stroje nás připraví o práci, radujme se
18. 2. 2013 | 572
Nadbytečná pracovní síla
20. 1. 2013 | 401
Psychopati jdou do práce?
10. 1. 2013 | 284
Chcete skutečně prezidenta?
31. 12. 2012 | 228
Známe svého nepřítele?
14. 12. 2012 | 2020
Jak jsem se stal a nestal Franzistou
4. 12. 2012 | 192
Kam se ubírá česká zahraniční politika?
3. 12. 2012 | 133
Internet ohrožuje staré struktury
29. 11. 2012 | 135
Zapomenutá studie k otázce církevního majetku
27. 11. 2012 | 119
Proč jsem v pirátské straně?
19. 11. 2012 | 263
Modrý pták ve vlastní šťávě
15. 11. 2012 | 10989
Alexandr Mitrofanov: Zachování tváře
12. 11. 2012 | 28570
Jeden za všechny, všichni bez jednoho?
30. 10. 2012 | 11213
Jak opět nalézt důvěru v demokracii?
12. 10. 2012 | 341
České příhraničí
22. 9. 2012 | 4487
Podnikání po česku
13. 9. 2012 | 13067
Kotrba a metody volebních speciálů: z kritiky fraška?
1. 9. 2012 | 286
Vyvrácení nebezpečného postoje "Nemáte-li co skrývat, nemáte se čeho bát"
Nejnovější zprávy
Americké lhaní -základní prostředek politiky

22. 7. 2014 | Politika | 10
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.
Zobrazit celý článek ►
 

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 19100
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.

Evropa je naše moře
2. 4. 2014 | Piráti | 948
Chvilka angažované politické poezie.

Pirátské noviny mají nové sponzory
1. 4. 2014 | Piráti | 155
Pirátské noviny se v minulých dvou letech významně nepohodly s vedením České pirátské strany na vzájemné spolupráci při publikování pirátského obsahu. Po roce redakční přestávky se nyní podařilo činnost obnovit.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.