1. 11. 2014, 9:46

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
Hradní devianti, Prague Pride a queer piráti


První pražská „queer parade“ pod oficiálním názvem Prague Pride proběhne v druhou srpnovou sobotu. Celý festival sexuálních menšin začal ve středu a vzrušeně se o něm mluví již téměř čtrnáct dní, kdy se proti záštitě pražského primátora nad celým festivalem postavil vicekancléř prezidenta Petr Hájek.



12. 8. 2011


Datum: 12. 8. 2011, Autor: Emil Havran
Přečteno: 12913x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 28 čtenářů, celková známka je 2.78.
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

KDO JE KDO
(nick07, 13. 7. 2012 - 22:18:34)
Odpovědět
Asi v roce 1962 honila policie buzeranty, nejdříve v Městském hotelu a poté v přilehlém parku. Nejvíce je zajímalo kdo to je. Museli vypovídat kdo k nim patří. Zkrátka je registrovali. Pak je propustili a tím to skončilo. Prostí občané z toho měli legraci. Pro ty kdo to nevědí, tak homosexualita byla do roku 1964 trestným činem. Dnes se svobodně ukážou v průvodu a budou nafilmováni. Desítkami perfektních kamer. Po analýze přijdou do seznamů. Ve vhodnou dobu se seznamy použijí. Čím budou odvážnější tím lépe budou dokumentovaní. Evropa je ekonomicky ve špatné situaci a jednoho dne dojde k vynucenému uchopení moci, možná armádou nebo se zrodí nějaký nový VIP-vůdce. Součástí nových pořádků budou nové zákony. Určitě nebudou tolerantní k této skupině obyvatelstva.

Vadí mi útoky na Duku
(Vítězslav Praks, 15. 8. 2011 - 10:35:04)
Odpovědět
Vadí mi útoky na arcibiskupa Duku. Můžu mít nějaký názor, ale je to důvodem, abych se poškleboval Dukovi a útočil na něj způsobem jako je v článku zmíněná FB stránka? To mi připadá jako opravdu pubertální úroveň... Ostře kontrastující proti vzdělanému, kultivovanému a chytrému Dukovi...

Znak vyzrálé osobnosti je, že jsem schopen poslouchat i názory, s nimiž nesouhlasím, aniž začnu hned křičet názor svůj. Že jsem schopen nad opačným názorem se zamyslet a přemýšlet. Jestli na tom něco není... nebo se alespoň snažit názorového oponenta pochopit... Britové často v diskusích říkají: "I understand. I got your point." Aniž začnou křičet, ty kretene!...

Tam, kde je každý názor ihned zesměšňován a parodován, tam, kde každý, kdo je proti záštitě nad Prague Pride, automaticky homofob a fašista, není možná diskuse.
Takže tímto končím diskusi pod tímto článkem a schválně nepřipojuji svůj názor. Opakujte si své vlastní monotematicky zaměřené názory tak dlouho, jak dlouho vás to bude bavit... Hezký den.

Anketa
(Robert Adámek, 13. 8. 2011 - 16:38:16)
Odpovědět
Ta anketa je krapet hloupá :-) Homosexuál nejsem, pochod podporuji, ale podívat se nepříjdu, je to prostě daleko :-( Jinak bych klidně na "procházku" vyrazil. Nepobuřuje mě to, nepříjde mi to divné, když bude někdo chtít pořádat pochod za jakoukoliv humální myšlenku, považuji jej za přínosný. Takže mi tu anketu upravte, ať si můžu taky zahlasovat :-D

Re: Anketa
(Roj, 14. 8. 2011 - 09:34:57)
Odpovědět
Se vejdeš do 1), internet se taky počítá :-)

Lidé jsou svodní.
(havrosd, 13. 8. 2011 - 16:26:02)
Odpovědět
Když je někdo homosexuál ať je! Je to jeho rozhodnutí, já osobně jsem střední školu chodil do třídy s homosexuálem a nemůžu proti němu říct špatné slovo. Ať je to GAY nebo LESBA tak je to úplně jedno. Je to jejích volba a ve svobodném státě je to jejích právo je svobodně rozhodovat. Proč můžou být BEERFEST, ROCKFESTY, atd... tak nevím proč si nemůžou udělat HOMOFEST :-) kdo nechce ať tam nechodí. Každý je svobodný člověk! Já osobně bych se tam šel podívat a podpořit. Maji stejná práva jako BI nebo HETERO!

Re: Lidé jsou svodní.
(AA, 13. 8. 2011 - 18:57:15)
Odpovědět
Pivo piju 4% ludi?
Rock pocuvaju 4% ludi? (okrem toho byva na inych priestranstvach a nie je to pochod)
tolko k tvojim prikladom.
Homosexualov sa uvadzaju 4%, co podla mna o trochu zvacsene cislo homomimovladkami (na tom nie je nic zle). Je to tak velka skupina ludi, aby svoje homosexualne uchylky vystavovali 96% ludi? Staci sa pozriet na tie fotky a treba sa pozriet napriklad na pride zo San Francisca 2008, kde to ma uz mnohorocnu tradiciu a zvrhlo sa to na orgie na verejnosti.

okrem toho, homosexualita nie je choroba, ale porucha. Rovnako ako pedofilia, nekrofilia a pod. Prichadza mi na um otazka: Preco nespravime pochod aj pedofilom, ci nekrofilom? Uz ked robime pochody pre zanedbatelne 4%, mozme aj pre 0,01% spravit, nie?

Ja osobne homosexualov uznavam, beriem ich ako ludi. Nepaci sa mi vsak tento sposob propagacie. Istotne moze clovek narazat, ze nejde o propagaciu, ale nalejme si radsej cisteho vinka. Zbada to dieta a deti su chytlave...
S adopciou taktiez nesuhlasim, je to neprirodzene a proti rodine. Inak manzelske zvazky plne podporujem.

Re: Re: Lidé jsou svodní.
(next_ghost, 14. 8. 2011 - 14:21:03)
Odpovědět
Ty 4% jsou jen v našem státě přes 400 000 lidí. Kdyby si čeští homosexuálové založili vlastní město a sestěhovali se tam všichni do jednoho, tak to město bude stejně velké jako Brno. Homosexuální vztahy jsou oproti pedofilům a nekrofilům mezi dvěma dospělými lidmi, kteří to dělají zcela dobrovolně. A co se týče "nebezpečí" pro děti, ve starověkém Řecku a Římě byly homosexuální vztahy ve společnosti zcela normální. A Řím byla tisíciletá říše, která na vrcholku své slávy vládla celému Středomoří.

Re: Re: Re: Lidé jsou svodní.
(lol, 24. 8. 2011 - 01:49:45)
Odpovědět
ano je jich 400k a je jich skoro jako v brne a tech heterosexualnich je 10M a je jich jako cela CR. hmmm a co jako? to se ma cela CR posadit na rit kvuli par homosexualum?

a kdyz uz zminujete ten rim, vite jak ta "tisicileta" rise dopadla?

ffHROnGbssSmbUp
(Kalyn, 27. 1. 2012 - 00:32:47)
Odpovědět
Yours is a cvleer way of thinking about it.

DJDSyYMDQWRqOIA
(jzuwzsjuqan, 27. 1. 2012 - 17:22:03)
Odpovědět
PiqMGF xzdsxstfqkhd

mám toho dost !!!!
(Jiří Novák, 13. 8. 2011 - 13:43:47)
Odpovědět
Já už toho mám dost, nic proti tomu nemám, ale aby se furt takhle neustále předváděli je ukázkou jejich dementních hlav. Obušky na ně !!! V dnešní době, když někdo není gay, tak je out !!! A chtěly by děti, žádné děti, dítě má právo na normální rodinu, ne na rodinu buzerantů. ČPS mám rád, ale stímhle nesouhlasím, aby je ČPS ještě podporovala, stejně jako naší romové, ČPS chce s něma spolupracovat, s tím taky nesouhlasím, když nejsi cigán, tak si nevyřveš žádné dávky, ale romům to jo jinak by to byl rasismus, hlavně že sedí na prdeli, okrádají a vraždí. Doufám, že se mi ČPS nezhnusí... Jinak Vám přejí strano plno úspěchů, (hlavně bez buzerantů a cigánů).

Re: mám toho dost !!!!
(Okolojdoucíí, 13. 8. 2011 - 13:54:57)
Odpovědět
Zase bych to nepřeháněl. Sexuální orientace, narozdíl od rodinného prostředí a výchovy (které je u cikánů většinou strašné), nemá vliv na pracovitost a přístup ke společnosti.

S tím, že dítě potřebuje funkční rodinu, souhlasím. Potřebuje vidět vzory, které mají budoucnost pro společnost a přežití lidstva a tradiční rodina je jedním z nich.

I prezident má snad právo na svůj názor!?
(Spirit, 13. 8. 2011 - 11:28:03)
Odpovědět
Dal jsem si tu práci a vyhledal si Klausovo oficiální vyjádření k celé záležitosti. http://www.klaus.cz/clanky/2896
Musím konstatovat, že s tím vůbec žádný problém nemám a rozhodně bych mu za to nic nenatrhl a ani nikam nesvrhával. Autorovi tohoto článku doporučuji přečíst především poslední odstavec. Jeho postoj totiž zanechává pachuť bolševického: "Kdo nejde s námi, jde proti nám" a já přestože jsem tolerantní, homosexuál rozhodně nejsem.

je to úplně falešné konzervativní téma
(Michael xChaos Polák, 13. 8. 2011 - 09:20:44)
Odpovědět
skuteční konzervativci by místo toho zorganizovali akci, která by nějak vyzdvihovala jejich vlastní hodnoty... což by ovšem natolik nápadně připomínalo komunistické prvomájové průvody a děti s mávátky, že si to nikdo netroufne.

protože pozitivní vymezení by bylo (nejen mediálně) v dnešní době nesmírně málo atraktivní, tak zbývá jen negativní vymezování se, no.

obecně nemám rád škatulky - homosexualita jako nevratná "diagnóza", byť formálně nekvalifikovaná jako úchylka, mi přijde stejně poněkud "temná" a fatální... proč se raději nezabývat bisexualitou nebo zcela odlišnými pojetími v jiných kulturách ? (např. domorodé kmeny s homosexualitou jako iniciačním rituálem pro v dospělosti normálně heterosexuálně zaměřené muže ? možná divné...ale v evropské tradici toto zřejmě provozovalo i starověké Řecko, a v novodobé historii potom - potají - i určitá část katolických duchovních... takže spíš tu jde o jakousi posedlost utajováním určitých aspektů lidství a jejich překrucování ve prospěch té či oné ideologie...)

Zmínka o pirátech je v tomto zajímavá: lidská sexualita je především kulturně naprogramovaná, a v průběhu času se názory na ní mění (a programují nás mj. i hollywoodské velkofilmy !). Víceméně, nemám až tolik proti konceptu "tradiční rodiny"... jenomže poctivě si přiznat, že je to v podstatě kulturní konstrukt a ne nějaká neměnná lidská přirozenost, je možná základ pro to, aby to mohlo fungovat...

Re: je to úplně falešné konzervativní téma
(haw, 13. 8. 2011 - 09:37:15)
Odpovědět
přesně xChaosi, ale to co správně připomínáš se mi už jaksi do článku nevešlo, tak někdy příště :)

Že zrovna Kikina protestuje :-)
(Petr, 13. 8. 2011 - 01:36:23)
Odpovědět

drtivá většina pirátů byli homosexuálové
(Carlos, 12. 8. 2011 - 20:06:21)
Odpovědět
Možno boli teplí, pretože boli na lodi dlhodobo samí chlapi. To je podľa mňa iba riešenie situácie, ale nie slobodné rozhodnutie. Internetoví piráti takéto problémy nemajú, a vôbec nevidím súvislosť s tým, čo robili piráti v 17-tom storočí. Niekomu to asi začína liezť na mozog. Čo sa týka homosexuality, vnímam to ako chorobu spoločnosti. Cítim s nimi, ale nepodporujem.

Re: drtivá většina pirátů byli homosexuálové
(Alijenka, 15. 8. 2011 - 09:57:08)
Odpovědět
Choroba společnosti? V tom případě nejen lidské, ale i zvířecí. Jen upozorňuji, že homosexualita se zdaleka netýká jen lidí. Je zdokumentovaná i u mnoha druhů divoce žijících zvířat. Je to biologická nezvratnost, evoluční strategie. U tučňáků se homosexuální páry ujímají péče o tučňáčí sirotky a opuštěná mláďata.

Re: Re: drtivá většina pirátů byli homosexuálové
(koutlosh, 22. 8. 2011 - 20:10:15)
Odpovědět
biologická nezvratnost ano, evoluční strategie nikoliv

Proti homosexuálům
(Ivo vašíček, 12. 8. 2011 - 18:48:21)
Odpovědět
často vystupují lidé, kteří mají sami o své orientaci pochybnosti (pěkné je to ve filmu "Americká krása".

Re: Proti homosexuálům
(Okolojdoucíí, 12. 8. 2011 - 19:46:22)
Odpovědět
Teď ještě najít někoho, kdo vystupuje proti homosexuálům. Celá tahle mela se strhla kvůli tomu, že někteří politici vyjadřují té akci podporu, jako by ta akce byla něco zakázaného/pronásledovaného/do-panoptika-patřícího.

Normální člověk se tím:
a) baví
b) nenechává rušit, protože jde o žabomyší válku

Mě vytáčí jediná věc. Že se do toho pletou cizí státy (přitom jde víceméně o vnitřní záležitost) a že některé neváhají Českou republiku urazit. (Viz výrok velvyslance Eisena o zemi třetího světa.)

Re: Re: Proti homosexuálům
(Ivoí Vašíček, 12. 8. 2011 - 20:04:54)
Odpovědět
Pro Prahu je akce ekonomickým přínosem, považuji za moudré, že primátor akci podpořil. Čím více bude v Praze karnevalů, tím lépe. Bátora akci významně pomohl. Dostal ji na několik dnů na první stránky médií. Myslím, že přijde mnohem více účastníků i diváků. Přeji jim pěkné počasí a ať se akce vydaří!

Re: Re: Re: Proti homosexuálům
(Ivo Vašíček, 12. 8. 2011 - 20:11:24)
Odpovědět
Ten Eisen, to mi uniklo o ničem nevím

Re: Re: Re: Re: Proti homosexuálům
(Okolojdoucíí, 12. 8. 2011 - 20:33:51)
Odpovědět
Omlouvám se, misinterpretace/ztraceno v překladu. To o třetích zemích řekl Jan Kohout, bývalý ministr zahraničí.

Re: Re: Re: Proti homosexuálům
(Okolojdoucíí, 12. 8. 2011 - 20:42:49)
Odpovědět
Bohužel pro tento závěr nemáme dostatek dat. (Česky řešeno, tenhle průvod je první, nevíme, jaká je obvyklá návštěvnost a z tohoto jednoho vzorku nelze vysledovat funkční závislost účasti v průvodu a sledovanosti na množství mediální reklamy.)

Záštita = laciný způsob sběru politických bodů. Kdyby se některý z těch politiků či velvyslanců toho průvodu osobně zúčastnil, už by to tak lacině nevypadalo. Kdo z nich si troufne? Jiných akcí se účastní, tak co této?

Co se diváků týče... mají-li lidé potřebu sledovat sexuální exhibicionismus, ať se klidně dívají. U nás takovým lidem říkáme voajéři.

Re: Re: Re: Re: Proti homosexuálům
(Ivo Vašíček, 12. 8. 2011 - 20:49:47)
Odpovědět
Já si myslím, že nad tím moc nešpekulovali. Asi je někdo o záštitu požádal a oni mu vyhověly. Při pořádání akcí v Praze je to zcela běžné, záštitu dávají i velvyslanci. Je to příspěvek hostů k PR města. Co se týče zviditelnění je to celkem jednoznačné. Inzerce takového rozsahu by stála miliony. Mediální agentury to dokáží spočítat (znají koeficienty mediálních zásahů).

Re: Re: Re: Proti homosexuálům
(orel, 12. 8. 2011 - 22:16:06)
Odpovědět
otázkou je pro koho bude ten ekonomický přínos. Běžní obyvatelé centra, které se systému ještě nepodařilo vystrnadit z toho budou mít pouze dopravní omezení a ještě méně klidu než obvykle.

Re: Re: Re: Re: Proti homosexuálům
(Ivo Vašíček, 13. 8. 2011 - 08:18:53)
Odpovědět
Proč teda bydlí v centru? Hotely, restaurace, obchody,..http://ekonomika.idnes.cz/akce-pro-homosexualy-prague-pride-muze-pomoci-obchodnikum-i-turi

ATlXpKqWnSeV
(jdtfmxyn, 12. 1. 2012 - 13:45:59)
Odpovědět
OsYWBt imdyqsnksrod

exhibicionismus
(racek, 12. 8. 2011 - 18:15:46)
Odpovědět
u toho průvodu ale imho není problém s homosexualitou jako takovou, ale s homosexuálním exhibicionismem... k tomu zajímavej názor viz. http://www.macekvbotach.cz/stredecni-glosy-10-8-2011/ (je to reakce na http://www.macekvbotach.cz/pondelni-glosy-8-8-2011/ )

Re: exhibicionismus
(Ivo Vašíček, 12. 8. 2011 - 20:43:32)
Odpovědět
Karnevaly obvykle bývají prezentací i sexuality. Někomu může jistě vadit karneval obecně. Mě nevadí, ale raději bych, kdyby to bylo Open , jako v Riu - neřeší jestli je účastník hetero nebo homo, baví se všichni.

Re: exhibicionismus
(Ivo Vašíček, 12. 8. 2011 - 20:55:52)
Odpovědět
Zajímavý dopis. Nikdy jsem nepochyboval, že to je business akce. Pro Prahu to však je přínos, stejně jako veletrhy.

Re: exhibicionismus
(next_ghost, 13. 8. 2011 - 11:57:28)
Odpovědět
Když se to vztáhne i na další slavnosti a festivaly, proč na různých pivních slavnostech a oslavách vinobraní nikomu nevadí alkoholický exhibicionismus? Nebo proč na filmových festivalech nikomu nevadí exhibicionismus herců? Odpověď: protože na pití alkoholu a herectví dnes nikomu nepřipadá vůbec nic divného. Protesty proti podobným tematickým kulturním akcím zaznívají především od lidí, kterým vadí samotné téma jako takové. Od lidí, kteří ho považují za něco, co slušný člověk na veřejnosti nedělá. Tolerance se neměří tím, co člověk může dělat v soukromí. Tolerance se měří tím, co člověk může dělat zcela veřejně.

Re: Re: exhibicionismus
(koutlosh, 22. 8. 2011 - 20:25:58)
Odpovědět
Tolerujeme sex. Rozhodně nejsme na úrovni viktoriánské Anglie. Je proto nutné/správné provozovat jej veřejně? Tento příměr poněkud nesouhlasí. Co se týče alkoholu, filmů i hudby, nejedná se o záležitost relativně malé minority. Navíc, tato vaše reakce jakoby nebrala v potaz názor, který je v odkaze výše, který tvrdí, že účastníci jsou minoritou v minoritě. zaznamenal jsem podobný postoj od vícero homosexuálů a vcelku to chápu. Naše společnost je tolerantní, ale najdou se zde netolerantní jedinci, či skupiny. Je to tak všude. Řešením ale není takováto propagace a oslava homosexuality, protože i lidi, kteří mají k homosexuálům vcelku vlažný postoj to může pobouřit. Z hlediska nějaké touhy homosexuálů po obecném, kladném přijetí je podobná akce rozhodně spíše kontraproduktivní. Lidem, kteří je vidí pozitivně, nebo je akceptují to může být jedno, nebo mohou souhlasit, některé lidi s nevyhraněným postojem to však může pobouřit a mezi odpůrci homosexuálů to vždy zvedne vlnu emocí a stane se to spolehlivým tmelícím prvkem.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Kauzy
články v rubrice

27. 5. 2013 | 1671
Zaměstnávají České dráhy sebevražedné manažery?
26. 2. 2013 | 482
České dráhy ničí lokálky i sebe s pomocí České televize
26. 12. 2012 | 172
Co dělat, když vás policie na demonstraci šikanuje?
10. 12. 2012 | 416
Ministerstvo dopravy ohrožuje životy cestujících
3. 12. 2012 | 176
Pardubice: Smrt v policejní cele
26. 11. 2012 | 330
Policejní brutalita na Václavském náměstí: Rozhovor s napadenou vlajkonoškou
22. 11. 2012 | 248
Česká televize ničí železnici neobjektivním zpravodajstvím
11. 10. 2012 | 206
Jak Jihomoravský kraj ničí lokálky
2. 10. 2012 | 2947
Pardubický kraj + opuštěné lokálky = sabotáž jízdních řádů + zfušovaná data = netransparentnost + ignorace připomínek
3. 5. 2012 | 321
Regionální železniční doprava - mýty a skutečnost
23. 2. 2012 | 104
Kdo hacknul databázi ODS? Anonymous nebo Parlamentní listy?
22. 1. 2012 | 308
Likvidace trati č. 257 Mutěnice-Kyjov
20. 1. 2012 | 227
The Pirate Bay k SOPA: Hollywood začínal jako piráti, teď není potřeba!
19. 1. 2012 | 236
Proč pražský magistrát lže?
16. 1. 2012 | 1623
Cestování v čase na pražském magistrátu
12. 1. 2012 | 856
Šéf IT na magistrátě byl znám dopředu
12. 1. 2012 | 122
IT na magistrátu – čelem proti zdi
9. 1. 2012 | 215
Ministr Drábek začal trestat malé ryby
7. 1. 2012 | 124
Proxio: další ražba tunelu a vzpoura úředníka
5. 1. 2012 | 260863
Rozloučení s lokálkami Pardubického kraje
Nejnovější zprávy
Zvolbovaní Piráti

12. 10. 2014 | Piráti | 62
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?
Zobrazit celý článek ►
 

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 788
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 24016
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.

Evropa je naše moře
2. 4. 2014 | Piráti | 983
Chvilka angažované politické poezie.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.